خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران راه آهن از مدیرعامل برای ساماندهی خانه‌های سازمانی؛ خانه‌های نیروهای اتمام کار شده را تخلیه کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۱۳

کارگران راه آهن از مدیرعامل انتظار دارند برای جلوگیری از تبعیض، ساماندهی خانه‌های سازمانی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران راه آهن در کشور، خواستار ساماندهی خانه‌های سازمانی هستند. این کارگران می‌گویند: طبق آئین نامه مسکن مصوب شرکت راه‌آهن که از آغاز تاکنون در حال اجراست، کارگران و کارکنان ساکن در منازل سازمانی می‌بایست بعد از اتمام دوران سکونتشان، منازل سازمانی را تخلیه کنند اما برخی افراد که ۱۰ تا ۱۵ سال در خانه‌های سازمانی سکونت دارند برخلاف رویه قانونی اقدام به ترک منازل سازمانی خود نمی‌کنند.

یکی از کارگران راه آهن در این رابطه به ایلنا گفت انتظار داریم مدیرعامل راه آهن به وعده‌های خود عمل کند؛ سالهاست کارگران زیادی که فاقد مسکن هستند منتظر ساماندهی منازل سازمانی هستند که طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته در دست برخی مدیران با نفوذ و افراد سفارش شده قرار دارد و به هیچ وجه قصد تخلیه آن‌ها را ندارند.

به گفته وی، شخص بازنشسته، کارگر و هر مسئولی طبق قانون باید در موعد مقرر خانه‌ی تحویلی خود را تخلیه کند. در عین حال برخی از آن‌ها هیچ فعالیتی در شرکت راه آهن ندارد و کارشان با شرکت تمام شده است اما همچنان در منازل سازمانی سکونت دارند. درحالیکه کارگران متقاضی مسکن کارگرانی هستند که در حال خدمات‌رسانی به شرکت بوده و دغدغه فکری تامین مسکن سبب کاهش راندمان کاری آن‌ها شده است.

این کارگر با بیان اینکه خواسته جمعی ما کارگران متقاضی مسکن از مدیریت راه آهن این است که ضمن سامان دادن به وضعیت واحدهای سازمانی ترتیبی اتخاذ کنند که منازل سازمانی که تصرف شده‌اند هر چه زودتر تخلیه شده و به کارگران شاغل و متقاضی در نوبت مسکن واگذار شود، در پایان افزود: انتظار داریم شرکت راه آهن همانند سایر نهادهای دولتی برای تامین مسکن و خانه دار کردن کارگران و کارکنان تحت مسئولیت خود چاره اندیشی کند.

طبق اظهارات وی؛ ساماندهی خانه‌های سازمانی باعث برقراری عدالت در بین کارگران متقاضی مسکن در راه آهن می‌شود و این امر؛ انگیزه‌ی کارگران را برای کار افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز