خبرگزاری کار ایران

در تشریح ویژه برنامه‌های نوروز اعلام شد؛

پیش‌بینی اسکان موقت مسافران در ۴ بوستان پایتخت

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۱۱

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از پیش بینی اسکان موقت مسافران نوروزی در ۴ بوستان پایتخت خبر داد و گفت: نوروز امسال فضای بوستان های چیتگر در منطقه ۲۲، سرخه حصار در منطقه ۱۳، افرا در منطقه ۱۹ و آزادگان در منطقه ۱۵ برای اسکان موقت یا "کمپینگ" مسافران نوروزی آماده سازی می شوند.

به گزارش ایلنا، مهدی سیف، در تشریح ویژه برنامه های نوروز ۹۷ با اشاره به استقرار ۹۷ ایستگاه اطلاع رسانی در نقاط مختلف تهران اظهار کرد: در این ایستگاه ها تمامی اطلاعات مربوط به رویدادهای نوروزی پایتخت، اماکن اسکان موقت یا کمپینگ و تورهای تهران گردی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی از پیش بینی ۱۲ غرفه در مبادی ورودی پایتخت خبر داد و گفت: مسئولان غرفه ها در بدو ورود مسافران به تهران بسته های فرهنگی شامل نقشه گردشگری تهران و فهرست تورهای تهران گردی را در اختیار علاقه مندان قرار خواهند داد، ضمن اینکه شهروندان از طریق این غرفه ها می توانند در تورهای تهران گردی ثبت نام کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین عنوان کرد: امسال ۱۵ تور نیم روزه و ۵ تور یک روزه در ایام نوروز برگزار می شود که از جمله مهم ترین این تورها می توان به تور ٣ برج، تور موزه شامل بازدید از موزه پست، موزه علوم و فناوری و موزه آبگینه اشاره کرد. تور ری گردی برای بازدید از اماکنی همچون ابن بابویه، چشمه علی، برج طغرل و زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی از دیگر تورها است.

به گفته سیف هزینه تورهای نیم روزه و یک روزه از ٢۴ هزارتومان تا ۶٠ هزارتومان در نوسان است و شهروندان از طریق سامانه ١٣٧ و سایت visit.tehran.ir می توانند نسبت به رزرو تورها اقدام کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال مسافران در سوله های بحران اسکان داده نمی شوند، بیان کرد: به همین منظور فضای بوستان های چیتگر در منطقه ۲۲ ، سرخه حصار در منطقه ۱۳، افرا در منطقه ۱۹ و آزادگان در منطقه ۱۵ برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته شد. نکته مهم این است که سقفی را برای حضور در بوستان ها در نظر نگرفته ایم و این امکان در مناطق است تا به تعداد نیاز فضاسازی کنند و خدمات اولیه را برای اسکان به شکل کمپینگ ارائه دهند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین به احتمال فعالیت اتوبوس های گردشگری در ایام نوروز پرداخت و تصریح کرد: برای فعالیت دو اتوبوس سرباز و دو اتوبوس سرپوشیده گردشگری در منطقه ١١ و ١٢ با پلیس راهور مذاکراتی داشته این و امیدواریم بتوانیم برای نوروز از خدمات این اتوبوس ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز