خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی استان تهران:

بازار کار باید با عدالت جنسیتی همراه باشد/ زنان نقش موثری در جامعه دارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۹۹

عضو شورای اسلامی شهر تهران و ری و تجریش گفت: نمایشگاه زنان و تولید ملی جزو نمایشگاه های خوب و بسیار مثبت شهر تهران است هرچند که ممکن است مانند هر کار دیگری کاستی هایی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، الهام فخاری با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه و مدیریت شهری گفت: امروزه زنان درصد کمی از پست‌‌های مدیریتی را دارا هستند و این رقم کاملا غیرعادلانه است، چراکه زنان ۵۰ درصد از جمعیت فعلی تهران را تشکیل می‌‌دهند.

وی افزود: امروزه زنان در کسب و کارهای مختلف فعال، توانمند و نامدار هستند، به همین منظور شایسته است که حضور زنان را در مدیریت شهری جدی‌‌تر ببینیم و کاری کنیم که زنان در جایگاه مناسب و به حق خود قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه قرار بوده که زنان نقش بیشتری در کشور داشته باشند، اظهار داشت: حضور زنان باید چشم‌‌‌گیرتر و مشخص‌‌تر در مدیریت شهری اتفاق می‌‌افتاد. گرچه قول افزایش پست زنان را در جامعه شنیدیم اما این امر محقق نشد. به همین دلیل باید در خصوص پست‌‌های موجود مراقبت‌‌هایی انجام دهیم تا کمتر از این نشود.

فخاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی و کاهش آسیب‌‌‌های اجتماعی توسط زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی جزو نمایشگاه‌‌های خوب و بسیار مثبت شهر تهران است هرچند که ممکن است مانند هر کار دیگری کاستی‌‌‌هایی داشته باشد که همه به عنوان علاقه‌مندان توان‌‌افزایی و حضور موثر زنان کمک خواهیم کرد که با آسیب‌‌‌‌شناسی و فراهم کردن شرایط بهتر فرصت ارائه محصول و خدمت به صورت مستقیم از طریق چنین نمایشگاه‌‌هایی برای زنان فراهم شود.

فخاری با بیان اینکه امروزه بازار کار بازاری بدون در نظر گرفتن عدالت جنسی و دسترسی‌‌‌های برابر است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه مختص به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تعریف شده به همین منظور می‌‌‌تواند فرصت بسیار ارزشمندی برای حضور زنان در جامعه باشد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه هویت و عزت نفس یک زن را بهبود می‌‌بخشد و معتقدم زنی که با عزت نفس کار می‌‌کند، به خود اجازه نمی‌‌دهد که درگیر آسیب‌‌های اجتماعی و مسائل آسیب‌‌رسان شود. این نمایشگاه از لحاظ اجتماعی و اقتصادی به نهاد خانواده کمک می‌‌کند.

به گفته عضو شورای شهر تهران، نمایشگاه تولید ملی که مشاغل کارآفرینانه هم در آن ارائه خدمت می‌‌کنند، دارای کارگاه‌‌‌های اشتغال‌‌زا هستند هرچند که کارآفرینی با اشتغال‌‌زایی متفاوت است.

فخاری اضافه کرد: از طریق کمیته اجتماعی و شورای اسلامی استان تهران پیگیری خواهیم کرد تا در استان تهران هم شاهد حضور زنان شهرستان‌‌‌های استان تهران در چنین نمایشگاه‌‌‌هایی باشیم. امیدواریم زنان ۱۶ استان شهر تهران هم بتوانند، امکان وصل شدن به بازار تهران را برای ارائه محصولات خود داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر زنان شهرستان‌‌‌‌های استان تهران امکان حضور در نمایشگاه‌‌‌هایی مانند زنان و تولید ملی را ندارند که امیدواریم با پیگیری‌‌‌های ما این امکان برای آنان نیز فراهم شود و حضور زنان شهرستان‌‌ها هم به بازار تهران کمک خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان تهران یادآور شد: حضور زنان در جامعه بسیار کمرنگ است، به همین منظور باید درباره ساماندهی به این موضوع تغییر و تحولاتی در جامعه ایجاد شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز