خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

وزارت بهداشت برای اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی مشکل ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۵۲

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: به نظر می‌رسد؛ وزارت بهداشت به جای همکاری با اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی، برای آنها مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با حضور در اولین همایش هم‌اندیشی تامین کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ایران ضمن تبریک به مناسبت تولد حضرت زهرا(س)گفت: حدود 110 میلیون نفر بر اساس آمار سید وجود دارد که نشان می‌دهد، کوثر الهی که خیر کثیر است کماکان اثراتش وجود دارد و امیدواریم بتوانیم پیرو واقعی باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هیچ تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی ندارد، ادامه داد: بحث امنیت و سلامت دو موضوعی هستند که وقتی وجود ندارند متوجه ارزش آن می‌شویم و چه بسا وقتی که سلامت تامین نشود مشکلات امنیتی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: شاید من در جریان دقیق مطالبات شما نباشم اما مسئولین باید پاسخگو باشند دعوای میان وزارت بهداشت و وزارت تعاون مدت‌ها است که وجود داشته و مشکلات مربوط به این دو وزارتخانه هنوز حل نشده است و برای من همیشه جای سوال داشته که چرا باید نهادها این طور باهم درگیر شوند و می‌بینیم که هر دو وزیر هم هنوز بر سر کار خود هستند.

کواکبیان با اشاره به طرح تحول سلامت گفت:‌ طرح تحول سلامت یک شمشیر دو لبه است که بخشی از آن مردم و در بخشی دیگر دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار دارند. اینکه برای طرحی، از دولت هزینه هنگفت دریافت کنیم، در حالی که همه ناراضی باشند، درست نیست. هم اکنون شاهد هستیم که همه از جمله مردم، بیماران، مسئولان، پزشکان و کادر درمانی ناراضی هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به مطالبات عقب مانده تامین کنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی باید حق الزحمه کارگران پیش از آن که عرق‌شان خشک شود، پرداخت شود و اما الان می‌شنویم که قرار است یک سوم این صنف تعطیل شوند و ما در مقابل چیزی جز خجالت نداریم ما این بحث‌ها را در مجلس منعکس خواهیم کرد. همچنین جای سوال رسمی از وزیر هم در مجلس وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر این گونه مسائل ادامه پیدا کند، ماهیت امنیتی پیدا کرده و خود به خود معضل ایجاد می‌کند. اعتراضات دی ماه، اعتراضات موسسات مالی همچون پدیده و امثال اینها از همین جاها شروع شدند البته همه اینها نتیجه دوران محمود احمدی‌نژاد است با این حال سوال این است که این دولت چه کرده؟ متاسفانه ما نتوانستیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

کواکبیان با بیان اینکه مطالبات پیگیری خواهد شد، افزود: برخی تصور می‌کنند طرح سوال از وزیر شاید به خاطر مشکلات شخصی باشد اما این طور نیست و این شامل وزیر بهداشت و درمان هم می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات تولیدکنندگان در همایش امروز گفت: تولیدکنندگان اظهار می‌کنند که ما پول خود را می‌خواهیم و هیچ مطالبه دیگری نداریم. آقای قاضی‌زاده هاشمی باید به این مساله توجه کند که اگر این مساله حل نشد بعد از عید به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد. به نظر می‌رسد وزارت بهداشت به جای همکاری با اتحادیه‌ها برای آنها مشکل ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز