خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

آمار تصادفات در ایران ۱۰۰ برابر دنیا است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۹۷۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که نقش پلیس در کاهش تخلفات رانندگی، بسیار بازدارنده و موثر است و حضور پلیس راهور، هشدار دهنده است، افزود: تنها مُسکّن آرامبخش برای نهادهای درگیر در ایام تعطیلات نوروزی، لبخند و رضایت مردم است.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این مطلب گفت: از انتخابم به عنوان سفیر فرهنگ ترافیک خوشحالم و امیدوارم، سفیر واقعی راهنمایی و رانندگی باشم.

وزیر بهداشت با بیان این که یکی از بلایای تکنولوژی، آسیب های مضاعفی است که به بشر وارد می کند، گفت: اگر به صد سال پیش برگردیم، تصادف به معنای امروزی نبود و برخی بیماری ها علت عمده مرگ مردم بود.

 هاشمی با اشاره به این که درست است که در دوران گذشته چهارپا وجود داشت اما چهارچرخ نبود و این چهارچرخ امروز، تعداد زیادی از مردم را می کشد، افزود: پیش بینی می شود که تا سال 2020، تصادفات، سومین عامل مرگ انسان در دنیا باشد.

وی همچنین گفت: متاسفیم که آمار تصادفات در ایران به خصوص در خودروهای سنگین، صد برابر دنیا است و از نظر مرگ و میر به ازای هر ده هزار خودرو وضعیت ایران تقریبا دو برابر متوسط دنیا و اروپا است.

هاشمی با بیان این که درست است که تعداد تلفات جاده ای از سال 84 تا کنون 40 درصد کاهش یافته اما تعداد خودرو افزایش و کیفیت آنها تفاوتی نداشته است، افزود: بیش از سی سال است که چشم به راه هستیم که خودروی استاندارد به بازار عرضه شود و متاسفانه کیفیت خودروها بهتر نشده و در برخی موارد بدتر هم شده است.

وی همچنین گفت: وضعیت جاده های کشور بهتر از گذشته است اما با استانداردها فاصله داریم.

وزیر بهداشت با بیان این که حضور پلیس در کاهش حوادث ترافیکی موثر است و دستگاه هایی مانند اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی حضور خوبی در این حوادث دارند اما تا وضعیت مطلوب، فاصله داریم، افزود: امیدوارم در موضوع فرهنگسازی برای کاهش تصادفات، همراهی بیشتری با پلیس راهنمایی و رانندگی بشود .

وی در ادامه با بیان این که نمی دانم چرا تولید مجموعه های انیمشن مانند سیاساکتی متوقف شد و به بودجه یا انگیزه برای تولید نیاز دارد یا خیر اما تاثیرگذاری بسیار زیادی در مردم داشت، افزود: کار معلمی از جنس انبیاء است و نباید از تکرار خسته شد بلکه آموزش موثر با تکرار میسر و منجر به رفتار سازی می شود.

 هاشمی در ادامه همچنین گفت: امیدوارم همکاری بیشتری با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشیم و ما تابع این نیرو هستیم تا آسیب های ناشی از حوادث جاده ای کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت با بیان این که وزارت بهداشت با افزایش پوشش خدمات درمانی و امدادی در حوادث جاده ای، گام های مثبتی برداشته است البته شاید بهورزان، مراقبین سلامت، خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بتوانند به فرهنگسازی کمک کنند، افزود: نقش و کمک وزارت بهداشت در کاهش مرگ و معلولیت ناشی از حوادث جاده است.

وی همچنین گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم 33 پایگاه اورژانس هوایی در کشور راه اندازی شد، ناوگان زمینی اورژانس به طور کامل نوسازی و در کلانشهرهای کشور مانند تهران، موتورلانس ها به ظرفیت اورژانس اضافه شد.

وزیر بهداشت افزود: در ایام تعطیلات نوروزی، علاوه بر 2400 پایگاه اورژانس در کشور، 500 پایگاه جدید دیگر نیز خدمات فوریت های پزشکی را به مردم و مسافران ارائه می دهند.

 هاشمی با بیان این که یکی از مهمترین علل کاهش تصادفات، رعایت مقررات راهنمایی رانندگی توسط مردم است، افزود: پلیس راهور همواره تاکید دارد که بسیاری از تصادفات در فاصله 30 کیلومتری منتهی به مقصد رخ می دهد و مردم باید به این نکته توجه کنند، بنابراین شرط عقل، پیشگیری از بروز این حوادث است.

وی در ادامه گفت: بین 19 تا 20 درصد از قربانیان حوادث جاده ای، کمتر از 20 سال سن دارند که وضعیت مناسبی نیست و در سنین جوانی، به دلیل بی توجهی، هیجان، غفلت و ساده اندیشی بهترین ثمره و سرمایه زندگی را از دست می دهیم.

وزیر بهداشت درخصوص چهارشنبه آخر سال نیز با بیان این که امیدوارم چهارشنبه آخر سال کم حادثه ای داشته باشیم و پدران و مادران، فرزندان خود را رها نکنند و برنامه های جمعی برگزار کنند، افزود: در چهارشنبه پایانی سال می توان به شیوه های خوب هم شادی و تفریح کرد و راهکار آن، همراهی پدران و مادران با فرزندان خود و رها نکردن آنها است.

 هاشمی همچنین گفت: امیدوارم فرهنگ ترافیکی ارتقا پیدا کند و مسئولان صنعت هم در تولید خودرو تعارف را کنار بگذارند و اگر نمی توانند، فکر دیگری شود بنابراین باید خودرویی تولید شود که سلامت مردم را تضمین کند و در مورد جاده ها، دولت و مجلس تصمیم بگیرند که نقاط حادثه خیز را برای همیشه از بین ببرند.

وی در پایان افزود: تنها مُسکّن آرامبخش برای نهادهای درگیر در ایام تعطیلات نوروزی، لبخند و رضایت مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز