خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری ۶۱۹ سارق ، مال‌خر و خرده‌فروش/درخواست پلیس از دستگاه قضا

کد خبر : ۶۰۳۳۴۷

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 619 سارق ، مال‌خر، خرده‌فروش در طرح رعد خبر داد و گفت: از مقامات قضایی و دادستان تهران درخواست کردیم برای ایام نوروز به هیچ سارقی مرخصی داده نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در هشتمین مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: مرحله هشتم طرح رعد در پلیس پیشگیری از 48 ساعت قبل با آماده باش کامل همه کلانتری‌ها و رده‌های مختلف پلیس پیشگیری و هماهنگی با قوه قضائیه آغاز شد.

او با بیان اینکه در این طرح 249 حکم قضایی اخذ شده است، خاطرنشان کرد: در طرح رعد 8 به 249 مخفیگاه سارقان، مال‌خران، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر ورود کردیم و 378 نفر سارق و مال‌خر در طی این عملیات دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد:‌ در این عملیات 60 باند سرقت منزل، اتومبیل و اماکن خصوصی و ... منهدم شد و 123 دستگاه خودرو ، 83 دستگاه موتور سیلکیت و دوچرخه، 143 گوشی تلفن همراه، 141 دستگاه ضبط صوت و انواع وسایل خودرو کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این عملیات 7 قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: سارقان و مجرمان از این سلاح‌ها برای ایجاد رعب و وحشت استفاده می‌کردند همچنین در این عملیات 1324 مورد سایر اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شده است. ارزش ریالی کل اموال مسروقه‌ای که در طرح رعد کشف و ضبط شده است، بالغ بر 4 میلیارد تومان بود.

او با بیان اینکه در طرح رعد مبارزه با ورود کالای قاچاق به پایتخت نیز به صورت جدی دنبال شده است، خاطرنشان کرد:‌ 7 باند عمده قاچاق کالا شامل 5654 انواع کالا بالغ بر 3 میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پایتخت درباره خرده‌فروشان مواد مخدر نیز گفت:‌در این طرح افرادی که به صورت خرده‌فروشی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند نیز دستگیر شده و 16 باند خرده‌فروش مواد مخدر که شامل 241 نفر می‌شدند دستگیر و 88 کیلو مواد کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در این عملیات نیز 2 باند جعل اسناد دولتی منهدم و انواع شناسنامه، گذرنامه، سند ملک، اخذ تابعیت کشف و ضبط شده است. همچنین تجهیزات ماهواره‌ای کشف و سه باند دو نفره نصب ماهواره دستگیر و منهدم شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص تمهیدات پلیس برای شب چهارشنبه سوری نیز گفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال پلیس برخورد جدی با افرادی که مواد محترقه می‌فروشند، داشته و طی یک ماه گذشته 87 درصد کشفیات نسبت به سال قبل بیشتر شده است. فردا شب پلیس به طور صد در صد آماده‌باش است و هزاران نفر از نیروهای پلیس در نقاط مختلف شهر برای کسانی که قصد سلب آسایش و آرامش از مردم را داشته و اقدام به ایجاد صدای مهیب و اقدامات مخرب داشته و برای مردم مشکلات روحی و جسمی ایجاد می‌کنند با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص طرح تعطیلات نوروز نیز گفت:‌ ده‌ها هزار نفر از نیروی پلیس در تهران بزرگ در حال آماده باش هستند و 313 ایستگاه پلیس و چادر نوروزی برای ارائه خدمات آماده شده‌اند. تمام تلاش ما این است که وضعیت امنیتی مطلوبی برای مردم مهیا کنیم.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: ما از دادستان و مقامات قوه قضائیه درخواست کردیم تا در ایام نوروز به هیچ سارقی مرخصی داده نشود.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از قدم هم سرقت وجود داشته و هم سارق اساس و بنیاد طرح رعد به کارگیری ظرفیت پلیس پیشگیری است تا بتوانیم امنیت را در جامعه بیشتر کنیم.

او در خصوص بازار ارز نیز گفت: چندی پیش میزان عطش مردم برای خرید ارز بیشتر شده بود که این باعث افزایش قیمت بازار ارز بود و با ورود پلیس و دستگیری دلالان ارز، دلار  500  تومان و یورو 800 تومان کاهش داشت امیدواریم با اقدامات بانک مرکزی زمینه خوبی در زمینه ارز ایجاد شود.

سردار رحیمی در خصوص فضای مجازی نیز گفت: متاسفانه مجرمان زیادی به فضای مجازی مهاجرت کرده اند و بحث استفاده از فضای مجازی برای کارهای اقتصادی سوء استفاده مجرمان را نیز افزایش داده است پلیس اشراف بسیار عالی در فضای مجازی دارد و اتفاقات خوبی تاکنون در این زمینه افتاده است.

او ادامه داد: بیش از 80 درصد جرائمی که در فضای مجازی در تهران صورت می گیرد کشف و با آنها برخورد می‌شود.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: به افرادی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند توصیه می‌کنم که حتما از فروشگاه‌هایی در فضای مجازی خرید کنند که دارای نماد معتبر هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز