خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

تحقق ساماندهی کنکور در حیطه آموزش و پرورش است/آموزش غیرحضوری در دانشگاه‌های غیرانتفاعی تخلف است

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۴۳۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تحقق ساماندهی کنکور را در حیطه آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست هم اندیشی استادان و روسای دانشگاه‌های برجسته، درباره برنامه‌های وزارت علوم برای تحقق شعار سال، گفت: در آموزش عالی آمادگی داریم که به واحدهای تولیدی برای تقویت بخش‌ها کمک کنیم البته برای تحقق این امر، قاعدتا باید حمایت‌های قانونی صورت گیرد و بخش مهمی از این حمایت‌ها توسط دولت با مصوبات قانونی و تسهیلات انجام می‌شود که یکی از تضمین‌هایی که این موفقیت را به دنبال خواهد داشت کیفی‌سازی است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه باید زمینه‌های صادرات را فراهم کرد، افزود: لازمه فراهم شدن این امر، از بعد فنی و علمی، شناخت ذائقه بازار جهانی و از سوی دیگر شناخت شاخص‌هایی است که این ذائقه‌ها را تامین می‌کند. دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند در این مورد کمک کنند.

غلامی ضمن تاکید بر اینکه حمایت مردم گام اول حمایت از کالای ایرانی است و همه ملت ایران باید به این حرکت جدی پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: خرید ملی شاید ابتدا مهم جلوه نکند اما رونق واحدهای تولیدی و مراکز صنعتی است که توان آنها را  برای بهبود و ارتقا کیفی بهتر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ابلاغیه یا بخشنامه‌ ای از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌های کشور برای تحقق حمایت از کالای ایرانی ارسال شده است، توضیح داد و افزود: دانشگاه‌ها هم بخشی از جامعه هستند، مدیران دانشگاه‌ها مانند همه مدیران سطح کشور باید به حمایت از کالای ایرانی توجه داشته باشند و ضرورتی به بخشنامه کردن نبوده است، اما برنامه‌های کلانی که وزارت علوم در دست اقدام دارد به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و این حرکت ملی در سطح دانشگاه‌ها هم مورد استقبال قرار گرفته است و دانشگاه‌ها هم برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه انتظار داریم، بخش تولید وصنعت به طرف دانشگاه‌ها بیایند و از کمکهای علمی دانشگاه ها استفاده کنند، درباره نشست هم‌اندیشی با استادان و روسای دانشگاه‌های سراسر کشور توضیح داد و گفت: رویکردمان در حوزه آموزش عالی و وزارت علوم برای تحقق اجرای برنامه‌ها این است که از نظرات پیشکسوتان، صاحب‌نظران، مدیران و مسئولان مراکز بزرگ علمی کشور استفاده کنیم. این نشست در راستای تحقق همین رویکرد برگزار شده و از تعدادی از صاحب‌نظران و روسای دانشگاه‌ها دعوت شده تا نظرات شان اخذ شود.

غلامی هدف از برگزاری این نشست را اینطور عنوان کرد:  هدف این است که برای اجرای برنامه‌ها، از دیدگاه صاحب‌نظران و کارشناسان استفاده شود و برنامه‌هایی که در وزارت علوم در حال اجراست در معرض نقد استادان قرار گیرد تا نقاط ضعف را رفع کنیم‌.

وزیر علوم درباره ساماندهی کنکور سراسری و راهکار جایگزین گفت:  بخش اصلی توفیق و تحقق ساماندهی کنکور را در حیطه آموزش و پرورش می‌دانیم. نیاز است آموزش و پرورش ارزیابی‌هایش را طوری انجام دهد که این ارزیابی ها، ملاک انتخاب دانشگاه‌ها، خودشان باشد و نیازی به آزمون خاصی نباشد.

 غلامی در ادامه درباره آموزش غیرحضوری توسط دانشگاه‌های غیرانتفاعی توضیح داد و گفت: فقط دانشگاه پیام نور می‌تواند کلاس غیرحضوری برگزار کند وغیر از آن هیچ زیر نظامی نمی‌تواند بدون حضور در کلاس، آموزش دهد و اگر این اتفاق رخ دهد، تخلف است و مواردی که گزارش شده بخش نظارت و ارزیابی با آنها برخورد کرده و می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز