خبرگزاری کار ایران

خالدی به ایلنا خبر داد:

مسمومیت ۷۲۷ نفر و مرگ ۵ نفر بر اثر استفاده از قارچ‌های طبیعی

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۸۱۷

سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت ۷۲۷ نفر و مرگ ۵ نفر بر اثر استفاده از قارچ‌های طبیعی خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هموطنان به هیچ عنوان از قارچ‌های طبیعی موجود در طبیعت استفاده نکنند، گفت: تاکنون ۲۷۷ مصدوم و پنج فوتی و ۷۷ نفر دچار عارضه حاد کبدی شدند. 

وی افزود: آخرین وضعیت مسمومیت با قارچ تا این لحظه شامل ۲۷۷ مراجعه‌کننده می‌شود که 159 نفر بستری و پنج نفر فوت شده اند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به افرادی که در کرمانشاه به دلیل مصرف قارچ مسموم شده‌اند تصریح کرد: ۱۹۷ نفر به دلیل مسمومیت مراجعه کرده‌اند که ۱۱۱ نفر بستری و پنج نفر فوت شده‌‌اند.

خالدی ادامه داد: در استان لرستان نیز ۱۷ نفر به دلیل مسمومیت مراجعه و شش نفر بستری شده‌اند. در استان کردستان نیز ۳۰ نفر به مرکز درمانی مراجعه و ۱۲ نفر بستری شده‌‌‌اند.

وی با اشاره به افرادی که در آذربایجان مسموم شده‌‌اند، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان غربی ۱۷ نفر به مراکز درمانی مراجعه و ۱۴ نفر بستری شده‌اند. در استان زنجان ۱۶ نفر مراجعه و تمامی این بستری شده‌اند. 

سخنگوی سازمان اورژانس اضافه کرد: از مسمومان فوق ۱۷ نفر به شیراز منتقل شده‌اند که شامل سه نفر از خرم‌آباد و ۱۴ نفر از کرمانشاه بوده که پنج نفر بستری، شش نفر ترخیص و سه فوت شده‌‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز