خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران مطرح شد؛

هیچ کاری برای کاهش آلودگی هوا نکردیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۸۳

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها برنامه برای کاهش آلودگی ندارند، اعلام کنند، گفت: مسائل آلودگی محیط زیست شوخی بردار نیست و تهدیدی سراسری برای کشور و نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تواهن، معاون عمرانی استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با گلایه از عدم ارائه گزارش در خصوص اقدامات دستگاه‌ها در زمینه کاهش آلودگی هوا توسط دستگاه‌های مربوطه گفت: آلودگی محیط زیست همه مردم را درگیر می کند و مسئول و غیرمسئول ندارد. هوا که آلوده شود برای همه آلوده است خاک و آب که آلوده شود هزینه کشور بالا می رود، اما ما هیچ کاری نکردیم و هیچ پاسخی نداریم که به خودمان و مردم بدهیم.

وی با بیان اینکه اگر دستگاهها برنامه برای کاهش آلودگی ندارند اعلام کنند، ادامه داد: مسائل آلودگی محیط زیست شوخی بردار نیست و تهدیدی سراسری برای کشور و نسل آینده است.

در ادامه محمد رستگاری با اشاره به مصوبه کاهش آلودگی هوا در سال 95 گفت: بحث طرح LEZ و برخورد با خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌ها و خودروهای عمومی فرسوده باید توسط وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی اجرایی شود که مشکلات در خصوص اجرای آن وجود دارد.

همچنین سرهنگ حسن عابدی در خصوص عدم اجرای LEZ توسط پلیس راهور گفت: پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص اجرای این طرح آماده نشده، چراکه اجرای این طرح تبعات اجتماعی دارد.

وی با اشاره به رینگ محور آزادگان گفت: تمام خودروهای عبوری که از شهر تهران عبور می کنند به مقصد دیگر شهرها از محور آزادگان، بزرگراه شهید یاسینی و بزرگراه امام رضا (ع) عبور می کنند که در اکثر طرح‌ها دیده نشده اند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس راهور در سال گذشته با 2 میلیون و 800 هزار خودرو که دارای عدم معاینه فنی بودند برخورد کرده، همچنین 7000 هزار پلاک در این زمینه اخذ و خودرو برای برطرف کردن مشکلات معاینه فنی به مراکز تعمیر خودرو اعزام شده است همچنین با 63 هزار خودرو دودزا برخورد شده است.

 سرهنگ عابدی با اشاره به برخورد پلیس راهور با کامیونها و خودروهای دودزا در طرح شبانه پلیس در بزرگراهها گفت: تهران نیازمند یک جاده کمربندی است تا خودروهای سنگین دودزا وارد شهر تهران نشوند. متاسفانه بزرگراه آزادگان حدفاصل شهید کاظمی تا شهید سعیدی به دلیل تردد خودروهای سنگین صبح ها یکی از آلوده ترین نقاط تهران است.

وی با بیان اینکه طرن LEZ به پلیس راهور مربوط نمی شود، خاطر نشان کرد: محدوده ای که در طرح LEZ تعریف شده بود باعث فشار به مردم بود همچنین ما با مشکلات موتورسیکلت ها مواجه هستیم که متاسفانه از گذشته بدون استاندارد تولید شده بود و بحث زیادی از آلودگی را به خود اختصاص می دهند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به اینکه نیمه اول سال اولویت‌های پلیس متفاوت است، اما ما همچنان با خودروهای دودزا برخورد می کنیم اما اجرای طرح LEZ نیازمند بررسی های بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز