خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود مواد مخدر به زندان قابل کتمان نیست/ در نظارت بر زندانیان به دلیل کمبود پرسنل یا آلوده بودن برخی ماموران مشکل داریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۶۹۸

نائب رییس دوم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زندان‌ها بی‌شک دارای مشکلاتی هستند، گفت: اگرچه نظارت‌هایی در زندان‌ها انجام می‌شود، اما قطعا کافی نیست و ممکن است در پاره‌ای از موارد ضعیف باشد، یا حتی ممکن است ماموری آلوده باشد.

محمد کاظمی (نائب رییس دوم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به گزارشی مبنی بر زندگی لوکس برخی زندانیان و پول‌‌هایی که در زندان برای داشتن زندگی بهتر خرج می‌شود، گفت: صحت و سقم این گزارش‌ را نمی‌دانم، اما اگر این چنین گزارش‌هایی صحت داشته باشد، علی‌القاعده نشان‌دهنده نظارت ضعیف زندان بر زندانیان است.

وی ادامه داد: تراکم زندانیان در همه زندان‌های کشور وجود دارد، و وقتی که جمعیتی بیشتر از ظرفیت زندان در آنجا نگهداری می‌شود، طبیعتا افرادی که توانایی مالی دارند و متمول هستند به دنبال جای بهتری در زندان هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زندان‌ها بی‌شک دارای مشکلاتی هستند، خاطرنشان کرد: زندان‌ها با توجه به کمبود پرسنل، کمبود فضا و... دارای مشکلاتی هستند. اگرچه نظارت‌هایی هم انجام می‌شود، اما قطعا کافی نیست و ممکن است در پاره‌ای از موارد ضعیف باشد و یا حتی ممکن است ماموری آلوده باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه از راه‌های مختلف مانند بلعیدن و تبانی بین زندانی و مامور، مواد مخدر وارد زندان می‌شود و نمی‌توانیم این موارد را کتمان کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: علی‌القاعده ورود بدون حساب و کتاب پول به داخل زندان امکان‌پذیر نیست و باید در حساب زندانی در زندان یک مبلغ محدودی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تخلفات در برخی از زندان‌ها دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان زندان‌ها تابع قوه قضاییه است و نمایندگان مجلس برای بازدید ساده از زندان‌ها باید مکاتبات بسیاری انجام دهند و تلاش کنند، اما کمیسیون اصل 90 می‌تواند؛ در زمینه نظارت از زندان‌‌ها وارد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز