خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر:

مردم از ما انتظار عمل دارند نه حرف/کارشکنی برخی در راهپیمایی روز قدس

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۶۷

محسن هاشمی گفت: با برخی حرکات وحدت‌شکنانه و تفرقه‌انگیز توسط گروهی معدود، نه تنها به رهنمودهای ماندگار امام خمینی مبنی بر وحدت کلمه، کم‌توجهی شد بلکه تاکیدات موکد مقام معظم رهبری نیز بر حفظ یکپارچگی، اتحاد و یکصدایی مردم و مسئولان در برابر دشمنان قسم خورده جهان اسلام و ایران اسلامی نیز نادیده گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رییس شورای شهر تهران) در ابتدای شصت و هشتمین جلسه شورای شهر، با اشاره به سپری شدن ایام و لیالی معنوی قدر گفت: به تعبیر بزرگان آغاز سال تقدیری انسان‌هاست و آنچه در شب قدر برای فرد مقدر می‌شود در طول سال مابین دو شب قدر، محقق می‌شود که امیدواریم در شب قدر امسال خیر و عافیت برای شهروندان و مردم ایران در این شرایط پرالتهاب رقم خورده باشد و شاهد سال معنوی پرباری باشیم.

هاشمی با بیان اینکه سالروز شهادت امیرمومنان، علی مرتضی(علیه السلام) نیز یکی دیگر از مناسبت‌های این روزها بود، افزود: سخن گفتن از علی ساده است و عمل کردن به سیره او دشوار. در این روزها و شبها شاهد بودیم که سخنرانان بسیاری از عدالت علی، جوانمردی او، تقوا و زهد وپارساییش، صبر وتحملش نسبت به مخالفان، مهربانی با ضعفا و ستاندن حق مظلومان از ظالمان سخن گفتند اما هرسخنی که گفته شد، این سوال را در ذهن افکار عمومی پررنگتر کرد که چرا ما بدین اندازه با عمل علی فاصله داریم و چرا این شکاف هر روز و هر سال عمیق‌تر می‌گردد.

وی ادامه داد: اگر ما مدعی هستیم که سیره علوی، الگویی جهانی و ماندگار برای اداره جامعه بشری است، چرا خود در عمل به آن کم‌توجهیم و کمتر نشانی از عملکرد امیرمومنان در عمل ما هویداست؟ انتظار مردم از ما مسئولان این است که بجای سخن گفتن فراوان، اندکی عمل کنیم که "دوصد گفته، چون نیم کردار نیست".

هاشمی با بیان اینکه جمعه گذشته نیز روزجهانی قدس بود، گفت: روز قدس به عنوان نماد و سمبل وحدت در جهان اسلام در احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی نامگذاری گردید و ۴ دهه است که هر سال مسلمانان روزه‌دار در سراسر جهان بخصوص مردم ایران، با حضور پرشور خود این روز را گرامی می‌دارند. اما در کنار زیبایی و عظمت راهپیمایی روزجهانی قدس، متاسفانه شاهد برخی حرکات وحدت‌شکنانه و تفرقه‌انگیز توسط گروهی معدود از افراد بودیم.

وی ادامه داد: فلسفه و روح حاکم بر روز قدس، وحدت و همنوایی درباره اصولی است که نه تنها شیعیان و هواداران انقلاب اسلامی، بلکه همه مسلمانان و پیروان فرق و مذاهب گوناگون جهان اسلام را پیرامون محور دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی گرد بیاورد، پس بدترین ضربه به این نمایش جهانی وحدت، کوبیدن بر طبل تفرقه و وحدت‌شکنی و دمیدن به آتش اختلافات و دشمنی‌های داخلی است.

ریس شورای شهر در انتها خاطرنشان کرد: متاسفانه در این میان، نه تنها به رهنمودهای ماندگار امام خمینی مبنی بر وحدت کلمه، کم‌توجهی شد بلکه تاکیدات موکد مقام معظم رهبری نیز بر حفظ یکپارچگی، اتحاد و یکصدایی مردم و مسئولان در برابر دشمنان قسم خورده جهان اسلام و ایران اسلامی نیز نادیده گرفته شد که امیدواریم کسانی که مدعی ولایتمداری هستند، خود پیشرو حفظ وحدت باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز