خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

مجوز شکار بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون به شکارچیان خارجی فروخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۹۰۴

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون مجوز شکار بیش از ۱۰ تا ۱۵ راس صادر نشده است، گفت: هر مجوز شکار بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون به شکارچیان خارجی فروخته می‌شود.

علی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص قیمت پروانه‌های صادر شده برای شکار گفت: قیمت‌های شکار برای شکارچیان داخلی و خارجی متفاوت است و تاجایی که من می‌دانم قیمتی را که صندوق ملی محیط زیست برای شکارچیان خارجی در نظر گرفته، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه تاکنون مجوز شکار بیش از ۱۰ تا ۱۵ راس صادر نشده است، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست مجوز شکار ۱۰۵ راس را به صندوق ملی محیط‌زیست داده است و فکر می‌کنم تاکنون به ۸ شکارچی خارجی مجوز شکار داده شده و شکار توسط آنها انجام شده است، البته ۲۰ شکارچی داخلی متقاضی دریافت پروانه شکار هستند و تا پایان سال همچنان فرصت وجود دارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ۲۰ درصد مجوزهایی که سالانه برای شکار صادر می‌شود، متعلق به جوامع محلی است که با قیمت دولتی و بسیار ارزان به فروش می‌رسد و ۸۰ درصد این پروانه‌ها متعلق به شکارچیان داخلی و خارجی است.

تیموری با بیان اینکه هر پروانه شکار به قیمت دولتی ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، یادآور شد: صندوق برای ۱۰۵ پروانه شکار مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به سازمان پرداخت کرده است. صندوق نیز با توافقی که با شکارچی می‌کند پروانه‌های شکار را به آنها می‌فروشد و قرار است ۸۰ درصد مبلغ این فروش برای خدمات رسانی به همان منطقه شکار هزینه شود.

وی همچنین تاکید کرد: تعیین فصل شکار بر عهده کارشناسان محیط‌زیست است و مدیران استان‌ها پیشنهاد شکار در این فصل را مطرح کردند و پس از آن موضوع در جلسه‌ کارگروه شکار بررسی و تصمیم بر این شد که پروانه شکار صادر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز