خبرگزاری کار ایران

در انتقاد از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مطرح شد؛

تهران حال و هوای جام‌جهانی را ندارد/پخش مستقیم فوتبال در پارک‌ها و فضاهای عمومی موجب سرزندگی تهرانی‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۳۳

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن مسابقات جام‌جهانی فوتبال، از عملکرد معاونت فرهنگی و احتماعی شهرداری انتقاد کرد. وی با بیان اینکه، شهر تهران آماده نشده است، بر پیشنهاد شورای شهر برای پخش مستقیم فوتبال در پارک‌ها و فضاهای عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از پنجشنبه آغاز می‌شود. مردم در تب و تاب جام جهانی هستند اما در سطح پایتخت خبری از این اتفاق نیست. هرچند محمدعلی افشانی (شهردار جدید) تازه روی کار آمده اما اعضای شورای شهر معتقدند معاونت اجتماعی و فرهنگی اصلاح‌طلب می‌توانست حداقل از این فرصت برای زنده کردن فضای شهر استفاده کرده و با پخش مسابقات در پارک‌ها و فضاهای عمومی پایتخت‌نشینان را شاد کند.

محمد سالاری (عضو شورای شهر تهران) با انتقاد از نبود حال و هوای جام‌جهانی فوتبال در سطح پایتخت به ایلنا گفت: درست است که  شهردار جدید تهران نزدیک به بیست روز است، منتصب شده،‌ اما شرایط در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران متفاوت است. رئیس این معاونت مدت زمان بسیار زیادی است که مستقر شده و آقای شجاع‌پوریان مطمئنا با مجموعه ماموریت‌هایی که برعهده این معاونت است، آشنایی دارد. به همین دلیل از معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان ورزش و جوانان انتظار داشتیم شهر را برای این رویداد آماده کنند.

وی با بیان اینکه جام جهانی فوتبال رویدادی در مقیاس جهانی است و مردم همه کشورها ازجمله ایران علاقه وافری به این رویداد دارند، افزود: مردم کشورمان به خصوص در شهر پرجمعیتی همچون تهران علاقه فراوانی به مسابقات جام جهانی دارند، اما هیچ‌گونه نمودی در میادین و نمای شهری در این خصوص نمی‌بینیم. شهرداری تهران امکانات لازم را برای آماده‌سازی و تبلیغ در اختیار دارد اما از ظرفیت‌هایش استفاده نکرده است.

سالاری در ادامه به انتظارات مردم و شورای شهر از شهرداری اشاره کرده و گفت: انتظار داریم مدیریت شهری و معاونت‌های مربوطه در حوزه‌های مخصوص به خود از ظرفیت رویدادهای ملی و منطقه‌ای همچون جام‌جهانی، در راستای میزان افزایش نشاط و زندگی در بین مردم استفاده کنند.

سالاری با اشاره به امکانات و فضاهایی که در اختیار شهرداری است، پیشنهاد داد: اماکن عمومی، مجموعه پارک‌ها و بوستان‌ها و عرصه‌های عمومی که در اختیار شهرداری تهران است و می‌توان این ظرفیت‌ها را در اختیار مردم قرار داده و رویدادهای جهانی را به‌صورت زنده در آنجا پخش کرد.

این عضو شورای شهر افزود: پخش زنده مراسم موجب می‌شود مردم محلات و مناطق دور هم جمع شوند و این اتفاق می‌تواند در افزایش تعاملات میان مردم و سرزندگی نقش بسیار زیادی داشته و تاثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات کلانشهرها را نبود تعامل میان مردم دانسته و گفت: افراد از شهرهای مختلف و روستاهای سرتاسر کشور به تهران و سایر کلانشهرها مهاجرت کرده‌ و همین باعث می‌شود این کلانشهرها ویژگی‌های خاصی داشته باشند. اما این دورهمی‌ها، کنارهم نشستن‌ها و تعاملات می‌تواند تاثیرات مثبتی روی افزایش مسئولیت‌پذیری شهروندی و ایجاد نشاط اجتماعی بگذارد.

سالاری در انتها به  تغییر رویکرد سیاسی و در نتیجه تغییر انتظارات در نحوه اداره شهر تهران اشاره کرده و تصریح کرد: انتظار ما از معاونت فرهنگی و اجتماعی یک شهرداری اصلاح‌طلب خیلی بیشتر از مدیران قبلی است اما هیچ‌گونه نمودی در این خصوص شاهد نبوده‌ایم. همکاران ما در شورای شهر در این رابطه تذکر دادند و ما هم پیگیر آن هستیم. درست است که در هفته‌های اخیر کاری صورت نگرفته اما می‌توان در همین روزهای اخیر اقدامات را آغاز کرده تا شاهد استفاده از ظرفیت‌های تهران در حوزه اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز