خبرگزاری کار ایران

پلیس در تعقیب قاتل فراری

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۶۱۰

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سه متهم در پرونده جنایت منطقه شیان خبر داد و عنوان داشت که تحقیقات جهت شناسایی متهم اصلی پرونده که از زمان ارتکاب جنایت متواری است کماکان در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

به گزارش ایلنا، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: ساعت ۱۸:۳۰ یازدهم دی‌ماه سال گذشته و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک قتل در منطقه لویزان – شیان به کلانتری ۱۰۲ پاسداران اعلام شد .

با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد مردی ۵۰ ساله بر اثر اصابت ضربات جسم تیز به قتل رسیده و همسایه مقتول در طبقه سوم  ، دو جوان را در حین خروج از خانه مقتول مشاهده کرده است.

با اعلام خبر به پلیس آگاهی تهران بزرگ ، تیم بررسی صحنه اداره دهم بهمراه عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل جنایت حاضر شده ؛ در همان بررسی مقدماتی مشخص شد که مقتول بر اثر اصابت ضربات متعدد جسم تیز به ناحیه سر ، سینه و گردن به قتل رسیده است.

در تحقیقات از همسایه مقتول، وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : مشغول نماز خواندن در منزل بودم که با کمک خواهی همسایه مجاور که با صدای بلند فریاد می‌زد ، همسرم درب منزل را باز کرد؛ در همین زمان دو مرد جوان، هراسان از منزل مقتول خارج شده و مقتول نیز در حالیکه غرق در خون بود تقاضای کمک کرد؛ بنده به سرعت به کمک مقتول رفته و مشاهده کردم که وی از ناحیه گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفته است؛ بلافاصله با پلیس و اورژانس تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع دادیم ؛ در این زمان تلاش کردم تا از مقتول علت و چگونگی درگیری را جویا شوم اما ایشان موفق به بیان آن نشد و پیش از بیان هر حرفی فوت کرد .

سرهنگ حمید مکرم ، با اشاره به دستگیری همسر مقتول در همان مراحل ابتدایی آغاز تحقیقات گفت: در شرایطی که همسر مقتول زمان ارتکاب جنایت در خانه یکی از دوستانش حضور داشت، طی تماس تلفنی ایشان در محل جنایت حاضر شد و تحقیقات از وی از همان دقایق اولیه ی حضور کارآگاهان در محل آغاز شد.

همسر مقتول ( متولد ۱۳۵۷ ) در اظهارات اولیه مدعی شد که هیچ اختلافی با همسرش ( مقتول ) نداشته و حدود ساعت ۱۸:۰۰ به اتفاق همسرش به منزل یکی از دوستانش در خیابان دولت رفته است. وی در تکمیل اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " ... ؛ همسرم به منزل برگشت و حدود یک ساعت بعد ، همسایه مان با من تماس گرفت و موضوع را به من اطلاع داد ؛ بنده هیچ اختلاف و مشکل خانوادگی با همسرم نداشته و او را دوست داشتم ".

با وجود اظهار بی‌اطلاعی همسر مقتول از موضوع جنایت و نحوه ارتکاب آن ، اما با توجه به تحقیقات میدانی صورت گرفته از همسایگان و همچنین خانواده مقتول و وجود تناقضات در برخی اظهارات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۲۷ تهران اقدام به دستگیری همسر مقتول و انتقال وی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ کردند .

همسر مقتول که در تحقیقات اولیه همچنان اصرار بر بی گناهی و بی اطلاعی از نحوه ارتکاب جنایت و قتل همسرش داشت، اما در ادامه و با ارائه دلایل و قرائن از سوی کارآگاهان ویژه قتل، ضمن معرفی عامل اصلی جنایت به نام "امین. ب" مدعی شد که در طراحی جنایت و قتل همسرش دخالتی نداشته است .

همسر مقتول در اظهارات جدید خود به کارآگاهان گفت : "زمانیکه در جزیره کیش بودیم با یکی از بستگان دور همسرم به نام محمدامین . ب آشنا شدم ؛ بعد از گذشت مدت کوتاهی از آغاز رفت و آمد محمدامین به داخل زندگی من و همسرم ، او متوجه مشکلات من با همسرم شد و به اصطلاح سعی کرد تا به من در رابطه با همسرم کمک کند ولی به مرور زمان متوجه شدم که او به من علاقه مند شده ؛ محمدامین عنوان می کرد که تا جایی که توان داشته باشد در رابطه با همسرم به من کمک خواهد کرد . با توجه به شرایط سختی که من در زندگی داشتم از محمدامین کمک فکری می گرفتم اما به مرور [من نیز ] به او وابسته شدم ؛ این در حالی بود که نمی توانستم از همسرم جدا بشوم . محمدامین شرایط مرا می‌دید و به جای اینکه راهکاری مناسب جلو راهم قرار دهد به من وعده‌های متعددی از جمله ازدواج می‌داد و مدام عنوان می‌کرد که : " [مقتول] همسر مناسبی برای تو نیست ؛ [ مقتول ] پدر خوبی برای دخترت نیست ؛ به من اعتماد کن و ... " و هر بار من نیز به او می گفتم که در خانواده ی ما چیزی به نام طلاق وجود ندارد . بارها محمدامین به من پیشنهاد می داد تا از همسرم انتقام بگیرم وحتی یک بار از من سؤال کرد که بابت قتل همسرم چقدر میتوانم پول پرداخت کنم که صراحتا به او گفتم که قادر به پرداخت پولی نیستم . اصلا باور نمی کردم که امین بتواند این کار را انجام بدهد چون به نظرم جوان ترسویی بود و ... " .

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری دو متهم دیگر در پرونده جنایت منطقه لویزان – شیان گفت : با اعتراف صریح همسر مقتول و شناسایی عامل اصلی جنایت ، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت "محمدامین. ب" اطلاع پیدا کردند که او از تهران متواری شده است.

همزمان با شناسایی "محمد امین" به عنوان یکی از متهم اصلی پرونده ، کارآگاهان اداره دهم با بهره گیری از تصاویر دروبین‌های مداربسته محل سکونت مقتول اقدام به شناسایی تصاویر متعلق به دو جوان حدودا ۲۵ ساله‌ای کردند که در روز جنایت به محل سکونت مراجعه و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی همراه محمد امین از محل متواری شدند .

بررسی تصاویر دوربین های مداربسته نشان داد که ساعت ۱۶:۵۵ مورخه یازدهم دی‌ماه سال گذشته ابتدا مقتول به همراه خانواده‌اش سواری خودرو شخصی خود شده و از پارکینگ خارج می شود ؛ سپس در ساعت ۱۷:۰۰ ، مقتول اینبار به همراه محمد امین وارد منزل شده و دو دقیقه بعد مقتول سوار خودرو خود شده و به همراه خانواده اش از محل دور می شود ؛ ساعت ۱۷:۵۰ دو جوان حدودا ۲۵ ساله وارد ساختمان شده و در ادامه مقتول نیز ساعت ۱۸:۱۵ با خودرو وارد پارکینگ ساختمان می شود ؛ نهایتا سه جوان که یکی از آنها به هویت محمدامین . با عجله از ساختمان خارج شده و از محل متواری می شوند .

کارآگاهان اداره دهم پیلس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی و در شرایطی که هیچکدام از اعضای خانواده مقتول قادر به شناسایی تصاویر دو جوان ناشناس نبودند ، موفق به شناسایی این دو نفربه نام های بهزاد و فرهاد (هر دو نفر متولد ۱۳۷۴) شدند ؛ بررسی سوابق آنها نشان داد که فرهاد فاقد هرگونه سابقه دستگیری است اما بهزاد پیش از این و در سال های ۱۳۹۰ ، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ به اتهام سرقت ، موادمخدر و جعل دستگیر و روانه زندان شده است .

با شناسایی بهزاد و فرهاد به عنوان دو متهم این پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو از تهران متواری شده و در حال حاضر به مناطق شمال غرب کشور متواری شدند که بلافاصله هماهنگی لازم انجام و هر دو نفر آنها در مورخه بیست و چهارم بهمن‌ماه سال گذشته در شمال غرب کشور دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

هر دو متهم صراحتا به مشارکت در درگیری منجر به جنایت و همچنین وارد کردن ضربات چاقو به مقتول اعتراف کردند ؛ بهزاد که فرهاد را به همراه خود به محل جنایت آورده بود ، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : حدود یک ماه قبل ، از طریق یکی از دوستانم با محمدامین آشنا شدم ؛ محمدامین می دانست که من مهارت بالایی در رانندگی با موتور دارم و به همین علت به من پیشنهاد داد تا یک موتور برایم خریداری کند و در خصوص درگیری با مقتول نیز وعده داد که مبلغ ۲۵میلیون تومان پول به من خواهد داد اما عنوان نکرد که قصد کشتن کسی را دارد ؛ روز حادثه ، پس از تماس محمد امین ، من به همراه یکی از دوستانم به نام فرهاد به نشانی دشمن محمدامین در منطقه شیان رفتیم . مدت کوتاهی پس از ورودمان  به منزل ، مقتول نیز وارد خانه اش شد که به محض وارد شدن به اتاق به سمت او حمله ور شدیم . با چاقویی که داشتم چند ضربه او زدم ؛ فرهاد نیز با چاقوی کوچکش چند ضربه به مقتول زد اما نمی دانم که ضرباتش به کدام قسمت مقتول آسیب رساند ؛ در همین حین ، محمدامین مقتول را به سمت تلویزیون هل داد و با چاقوی من ضربه ای به گلوی مقتول زد ؛ پس از آن هر سه نفر از محل متواری شدیم . پس از قتل نیز هیچ پولی از سوی محمدامین برای ما واریز نشد و ... ".

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده (محمدامین) عنوان داشت : در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور دستگیری متهم متواری پرونده ، هماهنگی لازم جهت انتشار بدون پوشش تصویر این شخص انجام شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی مخفیگاه متهم متواری جنایت منطقه لویزان - شیان شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۰ در اختیار کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز