خبرگزاری کار ایران

۲ مرزبان در مرز زابل به شهادت رسیدند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۴۵

فرمانده مرزبانی ناجا مرزبان جمهوری اسلامی ایران گفت: دو مرزبان در مرز شمال سیستان و بلوچستان با افغانستان در درگیری با گروهک تروریستی و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی(فرمانده مرزبانی ناجا) گفت: بیش از یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ و معاندان در ۲ عملیات جداگانه و همزمان در مرزهای زابل و زاهدان کشف شد.

سرداررضایی اظهار داشت: در این درگیری و عملیات که با حمایت و پشتیبانی معاندان از سوداگران مرگ انجام شد ۲ نفر از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی زابل به مقام والای شهادت نائل آمدند.

وی افزود: سوداگران مرگ شب گذشته با حمایت و پشتیبانی آتش معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران، قصد داشتند مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مرزهای جنوب شرق کشور و از ۲ منطقه زابل و زاهدان به طور همزمان وارد کشور کنند که مرزبانان این هنگ ها جانانه در مقابل آنان ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: در این درگیری ‌ها که معاندان، سوداگران مرگ را با سلاح ‌های نیمه سنگین حمایت و پشتیبانی می‌ کردند، رزمندگان مرزبانی با شجاعت و غیرت و اجرای سنگین آتش علیه آنان توانستند توان رویارویی را از سوداگران مرگ و معاندان سلب و آنان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: در این ۲ عملیات مرزبانان سیستان و بلوچستان موفق شدند ۹۱۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک، ۲۰۰ کیلوگرم هروئین و ۱۷ کیلو و ۵۵۰ گرم مرفین را به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات سبک و نیمه سنگین و تجهیزات نظامی و مخابراتی از قاچاقچیان و معاندان کشف کنند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ ها ۲ نفر از مرزبانان غیور هنگ مرزی زابل به نام ‌های استوار یکم محسن شهرکی و سرباز وظیفه جلال بهبودی زابلی به درجه رفیع شهات نائل شدند.

وی گفت: با توجه به آتش پر حجم مرزبانان هنگ‌ های مرزی زابل و زاهدان، ۲ نفر از سوداگران مرگ و معاندان به هلاکت رسیده و بقیه آنان به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز