خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

الزام قانونی برای دریافت هزینه‌ در مراکز درمانی با "کارت‌خوان" وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۵۷

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه الزام قانونی برای دریافت هزینه‌ در مراکز درمانی با "کارت‌خوان" وجود ندارد، گفت: اینکه برخی مراکز خصوصی کارت‌خوان ندارند و این کم‌لطفی را می‌کنند، مناسب نیست و حتما باید این مسئله درست شود.

ایرج حریرچی(سخنگوی وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا در برخی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌ها برای دریافت هزینه از بیماران کارت‌خوان وجود ندارد و هزینه‌ها هر چند زیاد به صورت نقدی از مردم دریافت می‌شود؟ گفت: اغلب بیمارستان‌ها کارت‌خوان دارند و دریافت هزینه از بیماران را از همین طریق انجام می‌دهند، اما برخی کلینیک‌ها، مطب‌ها و مراکز ارائه خدمات درمان سرپایی ممکن است، کارت‌خوان نداشته باشند و الزام قانونی برای اینکه هزینه‌ها با کارت‌خوان دریافت شود نیز وجود ندارد.

او تصریح کرد:‌ در بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی کارت‌خوان‌ موجود است، به عبارتی در مراکزی که خدمات بستری ارائه می‌شود، کارت‌خوان وجود دارد، اما در برخی مطب‌های خصوصی و ارائه خدمات سرپائی کارتخوان وجود ندارد و این مشکل هست، چون الزام قانونی برای استفاده از کارتخوان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم عمدتا هزینه‌های خود را به این صورت پرداخت می‌کنند و معمولا دسترسی به پول نقد برای آنها مشکل‌ساز است و می‌توان به راحتی هم کارت‌خوان را در تمامی واحدهای صنفی نصب کرد، بنابراین درخواست وزارت بهداشت این است که همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی  کارت‌خوان‌ داشته باشند.

حریرچی گفت: اینکه برخی مراکز خصوصی کارت‌خوان ندارند و این کم‌لطفی را می‌کنند، مناسب نیست و حتما باید این مسئله درست شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز