خبرگزاری کار ایران

هشدار فرمانده نیروی انتظامی استان البرز:

سارقان با تغییر شماره سریال گوشی‌های به سرقت رفته از آنها استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۵۵

مشترکان با زدن کلید* و سپس # و در نهایت عدد (06) و دوباره کلید # از شماره 15 رقمی تلفن همراهشان می‌توانند مطلع شوند/ در زمان خرید گوشی از فروشگاه‌هایی خرید کنید که دارای پروانه کسب معتبر بوده و حتماً فاکتور خرید مهمور دریافت کنند.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از مردم خواست تا در هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه، نکاتی را مد نظر قرار داده و دقت بیشتری از خود نشان دهند.

به گزارش ایلنا در کرج، گودرزی با بیان این مطلب افزود: سرقت تلفن همراه معضلی است که هر روز اخبار متعددی از آن در سطح جامعه به گوش می‌رسد، حال نکته مهم در این خصوص این است که با وجود اینکه اکثریت افراد جامعه از این وسیله استفاده می‌کنند اما از مسائل حقوقی مربوط به آن بی‌اطلاع هستند.

وی در ادامه در خصوص اقداماتی که شهروندان بعداز به سرقت رفتن تلفن همراه‌شان باید انجام دهند، گفت: مشترکان می‌توانند در زمان به سرقت رفتن گوشی و یا مفقود شدنش به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کرده و سرقت گوشیشان را اعلام کنند که البته بهتر است کلانتری در‌‌ همان محل به سرقت رفتن و یا مفقود شدن گوشی باشد و پس از آن از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری کنند، همچنین برای جلوگیری از سوءاستفاده از سیم کارت به یکی از دفا‌تر خدمات مشترکان مراجعه و نسبت به مسدود کردن سیم کارت سرقت شده اقدام کنند.

گودرزی ادامه داد: در زمان سرقت گوشی‌های تلفن همراه معمولاً مخابرات پس از اطلاع مشترک، از طریق شماره سریال ۱۵ رقمی که در گوشی و پکیج آن قرار دارد نسبت به پیگیری و ردیابی گوشی‌ها اقدام می‌کنند و مشترکانی که این شماره را ندارند با توجه به اینکه داشتن این شماره برای ردیابی گوشی الزامی است، می‌توانند با زدن کلید* و سپس # و در ‌‌نهایت عدد (۰۶) و دوباره کلید # از این شماره مطلع شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز هشدار داد: به تازگی سارقین با تغییر شماره سریال گوشی‌های به سرقت رفته ویا مفقود شده به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنند، به طوری که امکان شناسایی و یا ردیابی آن‌ها از بین می‌رود اما در گوشی‌های نسل جدید که در اینده وارد بازار می‌شوند امکان تغییر شماره سریال وجود نداشته و یا کار بسیار مشکلی است.

وی در ادامه هشدار خود گفت: گوشی‌های سرقت شده معمولا به فروش می‌رسند، بنابراین کار‌شناسان تأکید دارند که افراد باید در خرید گوشی‌ها دقت داشته باشند تا نسبت به خرید انواع معتبر و دارای ضمانت نامه اقدام کنند، زیرا در ‌‌نهایت فردی که اینگونه گوشی را بدون فاکتور خریداری کرده مقصر و مجرم شناخته می‌شود.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در زمان خرید گوشی تلفن همراه از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای پروانه کسب معتبر بوده و حتماً فاکتور خرید مهمور دریافت کنند و با استعلام از چند فروشنده از نوع گارانتی و قیمت‌ها مطلع شوند و چنانچه به موارد تخلفی برخورد کردند آن را به کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه مربوطه اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز