خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله عاملی مطرح کرد:

رعایت میزان شریعت؛ از رموز موفقیت مولوی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۴۹۳

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: از رموز موفقیت مولوی رعایت میزان شریعت است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید حسن عاملی در مراسم افتتاحیه کنگره عرفان در کلام مولانا در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سر موفقیت مولوی در وهله اول تسلط کامل وی بر معارف، قرآن، حدیث، سیره و تاریخ است.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی در نوشته های این عارف موج می زند، اظهار کرد: بدون اسلام پرورش چنین انسانی ممکن نیست.

عاملی با اشاره به اینکه مولوی استاد خوبی داشته است، ادامه داد: مولوی وامدار شخصیت استثنایی شمس تبریزی است و خودش چند جای مثنوی با نهایت ظرافت، ضرورت استاد را بیان کرده است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: سبک مولوی، سبک مکتب بغداد نیست بلکه سبک مکتب خراسان است و مولوی را ریاضت و عملش مولوی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: سال‌های اخیر نقش فرهنگ در حوزه‌های بین المللی در دولت مورد توجه قرار گرفته طوری‌که به دلیل این توجه اصطلاح دیپلماسی فرهنگی رایج شده است.

علی نواداد تصریح کرد: مبادلات فرهنگی بین کشورها به‌خصوص کشورهای دارای اشتراکات فرهنگی سبب شده که امکان مشارکت کشورهای مختلف در پیشبرد و حفظ میراث فرهنگی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نقش آفرینی نهادهای دانشگاهی در دیپلماسی فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند با برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و برنامه‌های مشترک در این زمینه نقش تاثیرگذارتری داشته باشند.

 معاون استاندار اردبیل افزود: افزایش دستیابی به اطلاعات و سرعت انتقال آن به مخاطبان سبب شده که حضور در عرصه‌های بین المللی به ضرورت تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز