خبرگزاری کار ایران

مرگ 3 نفر در کرمانشاه بر اثر مصرف قارچ سمی/ 8 نفر در نوبت پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۷۹

مدیر مرکز روابط عمومی حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه از مرگ 3 نفر براثر مصرف قارچ های سمی در این استان خبرداد.

اکبر آزادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از نیمه اول اردیبشت تاکنون 107 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان کرمانشاه بر اثر مصرف قارچ های سمی مراجعه کرده‌اند.
 
آزادی افزود:24  نفر از این افراد به مشکل کبدی برخوردند که از این تعداد به رغم تلاش پزشکان و کادر درمانی 3 نفر فوت شد و 1 نفر تاکنون پیوند کبد شده و 7 نفر در بخش های ویژه بستری شده اند و 13 نفر امروز بعد از مداوا از بیمارستان ترخیص می شوند.

وی گفت: 50 نوع قارچ در استان کرمانشاه وجود دارد که در فصل بهار بعد از بارندگی و رعد و برق از زمین می روید که متاسفانه تشخیص سمی و غیرسمی بودن آنها بسیار مشکل است و عده‌ای بدون توجه به این موضوع از این قارچ‌ها استفاده کرده و مسموم  شدند.

آزادی با بیان اینکه سالانه تعدادی از هم استان‌های ما به دلیل خوردن قارچ سمی مسموم می‌شوند افزود: درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی‌حالی  از نشانه‌های این نوع مسمومیت بوده که فرد مسموم شده سریعا باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز