خبرگزاری کار ایران

ملاشاهی به ایلنا خبرداد:

وضعیت هوا در شمال سیستان و بلوچستان بحرانی است/ غلظت ذرات معلق در هوا 8 برابر حد مجاز

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۰۰

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود ۸ برابر حد مجاز رسیده است.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود 8 برابر حد مجاز رسیده که دو برابر شرایط بحران است.
 
وی افزود: حد مجاز و استاندارد غلظت ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است که در ساعت 10:30 صبح امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل 1162 میکروگرم بر مترمکعب و شعاع دید افقی(بیشترین فاصله‌ای که با چشم غیر مسلح اشیاء قابل رویت هستند) 3000 متر گزارش شده است.
 
ملاشاهی گفت: حداکثر سرعت وزش طوفان در زابل 97 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید شهرستان زهک 2000 متر  گزارش شده است. همچنین شعاع دید در زاهدان و نصرت آباد به ترتیب 5000 متر و 2500 متر همراه با گرد و غبار گسترده گزارش شده است.
 
وی تاکید کرد: پیش‌بینی کلی وضع جوی استان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد با توجه به الگوی نقشه‌ها، وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در شهرهای شمالی استان تا پایان هفته تداوم خواهد داشت به طوری که از امروز تا اواسط وقت فردا از شدت بیشتری برخوردار است.
 
ملاشاهی اضافه کرد: طی این مدت در زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نوار غربی استان علاوه بر افزایش غلظت غبار، باد و گرد و خاک را با شدت کمتر خواهیم داشت. بعد از ظهر شرایط برای رشد ابر در جنوب شرق استان فراهم است و احتمال بارش‌های رگباری و پراکنده نیز در ارتفاعات جنوبی استان وجود دارد.
 
رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از نظر دمایی به جز نواحی جنوبی‌تر و سواحل فردا پنجشنبه به طور موقتی شاهد کاهش دما در سایر نقاط استان خواهیم بود و دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز