خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت بیان کرد:

برای اجرای استاندارد خودرو با کسی رودربایستی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۸۰۵

وزیر صنعت گفت: برنامه ما این است که در سه سال آینده 200 هزار دستگاه خودرو فرسوده تجاری و باری نوسازی شود. به طوری که برای سال آینده برنامه‌ریزی برای جایگزینی 700 هزار دستگاه خودرو را داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم تحویل 20 دستگاه خودرو تجاری توسط سایپا وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اجرای این طرح اظهار داشت: مهمترین هدف ما از اجرای چنین طرحی از بین بردن منابع آلایندگی و کاهش مصرف سوخت به عنوان یک سرمایه ملی است.

شریعتمداری ادامه داد: هر کشنده قدیمی به ازای هر 100 کیلومتر 60 لیتر سوخت مصرف می‌کند که با اجرای این طرح این مصرف کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

وزیر صنعت با اشاره به استانداردهای 85 گانه خودرو گفت: برای ارتقای استانداردها همین الان نیز دیر شده است. ما در این خصوص با کسی رودربایستی نداریم و در کنار سازمان ملی استاندارد هستیم منظور ما از عمق داخلی‌سازی بر صنعت خودرو رعایت همین استانداردهاست.

وی تصریح کرد: درست است که راه‌ها و جاده‌ها مشکل دارد اما ما می‌توانیم با اجرای این استانداردها تلفات سوانح رانندگی را کاهش دهیم.

وی افزود: برنامه ما این است که در سه سال آینده 200 هزار دستگاه خودرو فرسوده تجاری و باری نوسازی شود. به طوری که برای سال آینده برنامه‌ریزی برای جایگزینی 700 هزار دستگاه خودرو را داریم.

شریعتمداری افزود: شرکت‌های خودروسازی‌ای که نتوانند منابع این طرح را تامین کنند صندوق توسعه ملی به آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، اظهارات وزیر صنعت در خصوص اجرای استانداردها در حالی است که مشاور وی در روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد که با سازمان استاندارد برای اجرای این استانداردها در حال مذاکره هستیم تا از آنها زمان بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز