خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نوسازی ناوگان حمل و نقل، ضامن کاهش مصرف سوخت است

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۱۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طرح دولت برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل تجاری و مشارکت گسترده گروه خودروسازی سایپا را در آن، ستودنی تلقی کرد.

حسن بهرام نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا تردد خودروهای فرسوده دیزلی را زمینه ساز افزایش سرسام‌آور مصرف سوخت در کشور عنوان کرد و جایگزینی این خودروها با محصولات گروه خودروسازی سایپا را موجب کاهش مصرف سوخت دانست.

به گفته این نماینده مجلس، خودروهای فرسوده علاوه بر مشکل مصرف سوخت، در زمینه آلودگی هوای کلان شهرها هم نقش مهمی دارند که درصورت ورود خودروهای جدید سایپا به این ناوگان، موضوع آلودگی هوا تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

وی به نقش سایپا در این طرح هم اشاره کرد و گفت: گروه خودروسازی سایپا توانمندی بالایی در تولید خودروهای تجاری سنگین دارد و همکاری این شرکت با برندهای مطرحی چون ولوو و رنو در زمینه تولید خودروهای تجاری، می تواند به نوسازی ناوگان کشور کمک کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به برنامه سایپا در زمینه تولید هشت هزار خودروی تجاری در سال آینده اشاره کرد و آن را موجب امیدواری برای نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای کشور دانست.

بهرام نیا برنامه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین منابع مالی طرح نوسازی را نیز هوشمندانه نامید و خواستار کمک به خریداران و متقاضیان برای جایگزینی خودروهای فرسوده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز