خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از خیابان فردوسی؛

تب قیمت‌ها در حال فروکش کردن است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۶۵

پس از اعلام تصمیم ترامپ و به تبع آن فروکش کردن تب بازار ارز و سکه و کاهش فضای روانی، تاثیر عوامل غیر بنیادی و سوداگرانه در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا از خیابان فردوسی، برای بررسی قیمت ارز و سکه باید تا حدودی تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر خروج  امریکا از برجام را مورد توجه قرار داد.

پیش از اعلام تصمیم ترامپ، پیش بینی خروج امریکا موجب ایجاد فضای روانی و هیجانی در بازار ارز شده بود،  به طوری که برخی گمانه زنی‌ها از احتمال افزایش نرخ دلار تا ده هزار تومان خبر می‌داد، در حالی‌که حداکثر قیمت دلار پس از اعلام تصمیم ترامپ به صورت موقتی تا هشت هزار تومان اعلام شد و نیز قیمت هر قطعه تمام سکه با تصویر امام(ره ) تا دو میلیون و دویست هزار تومان در تابلو ی صرافی‌ها درج شد.

اما پس از اعلام تصمیم ترامپ و فروکش کردن تب بازار ارز و سکه و نیز کاهش فضای روانی، تاثیر عوامل غیر بنیادی و سوداگرانه در بازار به شدت کاهش پیدا کرد.

به طوری که از صبح امروز 31 اردبیهشت ،  نرخ هر دلار امریکا در محدوده 5800 تا 6200 تومان خرید و فروش می‌شود، البته روند بازار به گونه‌ای است که احتمال کاهش قیمت در روزهای آتی نیز محتمل است.

این کاهش قیمت را می‌توان در ارزهای دیگر نیز مشاهده کرد، به طوری که نرخ هر یورو در بازار آزاد 7350 تومان اعلام می‌شود.

همچنین نرخ هر لیر ترکیه که در  هفته‌های پیشین تا 1750 تومان نیز افزایش یافته بود، با کاهش سیصد تومانی در نرخ  1450 مورد معامله قرار می‌گیرد.

 این کاهش قیمت را در بازار سکه نیز می‌توان مشاهده کرد، به طوری که نرخ هر قطعه سکه تمام با تصویر امام (ره) بین یک میلیون و نهصد و بیست هزار تومان تا یک میلیون و نهصد و هفتاد هزار تومان در تابلوی اعلانات صرافی‌ها درج شده است.

از سویی قیمت فروش هر قطعه تمام سکه بهار آزادی  یک میلیون و نهصد و چهل هزار تومان،  نیم سکه بهار آزادی یک میلیون تومان ، ربع سکه بهار آزادی ششصد هزار تومانو  و سکه یک گرمی بهار آزادی سی وشش هزار تومان درج شده است.

با مشاهده قیمت‌ها و مقایسه آن با قیمت‌های پیش از اعلام تصمیم ترامپ توجه می‌شویم عوامل هیجانی در حال از دست دادن وزن خود در بازار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز