خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران تاکید کرد:

تحول بزرگی در بوشهر برای دسترسی به آب شیرین ایجاد خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۰۵

وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سدهای خائیز، دشت پلنگ و آبرسانی از سد سرچشمه باغان به شهرستان جم، گفت: با اتمام این طرح‌ها تحول بزرگی در بوشهر برای دسترسی به آب شیرین ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان که امروز به منظور بازید و بهره‌برداری از طرح‌های آبی استان بوشهر به این منطقه سفر کرده بود پیش از ترک این استان با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: طرح‌های مهمی که در این استان شاهد آغاز عملیات اجرایی آن‌ها بوده‌ایم تحول بزرگی را در صحنه دسترسی به منابع آب شیرین برای بخش کشاورزی، احیا و استمرار نخیلات ارزشمند این استان، تامین آب شرب برخی از شهرها و رفع برخی از نیازهای زیست محیطی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سدهای خائیز، دشت پلنگ و آبرسانی از سد سرچشمه باغان به شهرستان جم، تاکید کرد: با اتمام این طرح‌ها که از دو تا چهار سال به طول خواهند کشید بالغ بر 22 هزار هکتار از نخیلات استان از منابع این پروژه‌ها بهره‌مند خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به اختصاص 900 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های یاد شده، گفت: این طرح‌ها توسط دستگاه‌های مختلف و با تلاش و فعالیت مجموعه نیروهای اجرایی به ثمر خواهد نشست.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود به معضل کم آبی در کشور اشاره کرد و افزود: تابستان متفاوت امسال و شرایط کم آبی و کم بارشی خاص استان بوشهر نیست. ما کشوری هستیم که در اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار گرفته است و همزاد با کم بارشی هستیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس کارگروه سازگاری با کم آبی با مشارکت چهار وزارتخانه، دو معاونت ریاست جمهوری و همکاری نزدیک با کمیته‌های استانی این کارگروه که مسئولیت با استاندران است در استان‌های مختلف شکل گرفته است اما اساس کار در این کارگروه همکاری نزدیک با مردم است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما به مسئولیت‌های خود در زمینه تامین آب‌های جدید از جمله شیرین کردن آب شور دریا به ویژه در استان‌های ساحلی عمل خواهیم کرد منتها آنچه که وضعیت اطمینان بخشی برای کشور و استان بوشهر و مرزنشینان سلشحور و مقاوم ما فراهم می‌کند همکاری خود مردم در اتخاذ شیوه‌های مناسب تر برای مصرف است.

نیازمند تجدیدنظر جدی در شیوه مصرف آب و برق هستیم

اردکانیان با تاکید بر اینکه نیازمند تجدیدنظر جدی در شیوه مصرف آب و برق هستیم، عنوان کرد: امیدواریم این مهم با برنامه ریزی لازم و با مشارکت مردم به ثمر بنشیند. در صورت تحقق این امر تمهیداتی همچون سرمایه گذاری برای احداث سدها و شیرین کردن آب شور دریاها، استفاده از پساب‌های تصفیه شده در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی و... می‌تواند روش‌های اطمینان بخشی باشد و این آرامش را به ما بدهد که وضعیت پایداری خواهیم داشت.

عدم تغییر در شیوه مصرف مشکلات پیچیده‌تری ایجاد خواهد کرد

وی با تاکید بر اینکه عدم تغییر در شیوه مصرف ما را در آینده با مشکلات پیچیده‌تری مواجه خواهد کرد، ادامه داد: در تلاشیم تا با همکاری مردم به ویژه در تابستان امسال با مشکلات کمتری این ایام را پشت سر بگذاریم. همکاران ما شهر به شهر برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و سعی خواهیم کرد در بخش شرب و تامین برق تابستان کم مشکلی را داشته باشیم.

وزیر نیرو به موضوع افزایش قیمت برق در کشور اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه دولت برای سال جاری قیمت برق درحدود هفت درصد افزایش پیدا خواهد کرد ولی نباید فراموش کنیم که در سبد هزینه خانوار ما مجموع هزینه‌ای که خانوار ایرانی برای آب، برق و فاضلاب صرف می‌کند تنها از هزینه‌های که برای دخانیات می‌کنیم کمی بیشتر است.

اردکانیان در پایان تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که آگاهی مردم ما به حدی است که خودشان شیوه‌های مناسبی برای پرهیز از بدمصرفی اتخاذ خواهند کرد و صرفا اینگونه نخواهد بود که با ابزار قیمت بخواهیم نحوه مصرف کالاهای حیاتی آب و برق را اصلاح کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز