خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

ارز نقد برای پرداخت حقوق خدمه خارجی نداریم/ برخی فرودگاه‌ها در ازای ارائه خدمات به ایرلاین‌ها پول نقد می‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۲۷

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ارز نقد برای پرداخت دستمزد خدمه خارجی نداریم و پرداخت حقوق آنها زمانبر شده است، گفت: در برخی از پروازهای خارجی از جمله نجف و عراق ایرلاین‌ها باید برای خدماتی که در فرودگاه دریافت می‌کنند، به صورت نقد هزینه‌ها را بپردازند و تبدیل حواله به ارز نقد در این فرودگاه بسیار دشوار است.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره مشکلات پرداخت‌های ارزی برای ایرلاین‌های داخلی پس از بروز مشکلات و نوسانات در بازار ارز، اظهار داشت: بانک مرکزی پس از اجرای سیاست‌های جدید ارزی، مجوز مصارف ارزی به صورت حواله‌ای را به ایرلاین‌ها صادر کرد.

وی افزود: پس از آن درخواست‌های ایرلاین‌ها برای در اختیار داشتن ارز حواله‌ای برای سایر مصارف ارزی به بانک مرکزی ارایه شد که خوشبختانه با تامین ارز حواله‌ای با این مصارف هم موافقت شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر برای پرداخت دستمزد ارزی خدمه خارجی با مشکل مواجه هستیم، گفت: هر چند که بانک مرکزی با اصلاحیه دستور العمل مصارف ارزی شرکت‌ها تا حدی مشکلات ایرلاین‌ها را در این حوزه حل کرد اما در برخی از بخش‌ها ایرلاین‌ها نیاز به ارز نقدی دارند و با حواله امکان پرداخت هزینه‌ها نیست.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه صرافی‌ها هم نمی‌توانند ارز مورد نیاز شرکت‌ها را پرداخت کنند، گفت: برای پرداخت حقوق و دستمزد خدمه خارجی با مشکل ارز نقدی مواجه هستیم و از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم که منابعی برای پرداخت‌های نقدی شرکت‌ها در نظر بگیرند.      

وی افزود: در حال حاضر پرداخت حقوق خدمه خارجی زمانبر شده است چراکه هر یک از خدمه‌های خارجی در ناوگان هوایی کشورمان مشغول به کار هستند از یک شرکت خارجی مامور شده‌اند و حواله ارزی باید به این شرکت خارجی ارایه شود تا در آن کشور به خدمه‌ای که در ایران مشغول به کار هستند، پرداخت کنند.

اسعدی سامانی ادامه داد: قبل از صدور حواله ارزی باید ثبت سفارش و گشایش اعتبار انجام شود و بعد از حواله به شرکت خارجی ارایه شود بنابراین طی این مراحل پرداخت‌ها را زمانبر کرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: از سوی دیگر در برخی از پروازهای خارجی از جمله نجف و عراق ایرلاین‌ها باید برای خدماتی که در فرودگاه دریافت می کنند، به صورت نقد هزینه‌ها را بپردازند و تبدیل حواله به ارز نقد در این فرودگاه بسیار دشوار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز