خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران:

احداث پارک علم و فناوری در قلب تهران تصمیم درستی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۸۴

رییس دانشگاه تهران با اشاره به تصمیم درست احداث پارک علم و فناوری در قلب تهران به دلیل وجود زیرساخت ها و عدم نیاز به سرمایه گذاری جدید در این حوزه گفت: اگرچه پارک علم و فناوری پردیس خوب است اما در خارج شهر قرار گرفته است و ایجاد زیرساخت‌ها نیاز به سرمایه گذاری‌های جدید دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایلنا، محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در جلسه معرفی پارک علم و فناروی این دانشگاه که امروز (یکشنبه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، از برنامه این دانشگاه برای ایجاد پارک علم و فناوری در طرح توسعه‌ای دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تهران بیشترین تعداد دانشجویان و محققان را در کشور دارد بنابراین باید انتظار داشته باشیم آنها اثرات مضاعفی را در ایران و خاورمیانه از خود به جای بگذارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران همواره بر محیط اطرافش اثرگذاری داشته است، افزود: دانشگاه تهران چون در قلب تهران واقع شده است و به همه مراکز دسترسی دارد بنابراین برای ایجاد پارک علم و فناوری نیاز به سرمایه گذاری در این حوزه‌ها ندارد بنابراین مجموعه‌ای از شرکت‌های فناوری، دانش بنیان و هایتک را می‌توان در آن در پروژه شهر دانش گردهم آورد.

نیلی با بیان اینکه اگر شرکت‌های داخل پارک علم و فناوری ناشی از زایش پایانامه‌ها باشد، ارزش افزوده بیشتری دارد، اظهار کرد: ایجاد این ارزش افزوده به ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کند و همچنین آموزش ما را دارای جهت می‌کند.

رییس دانشگاه تهران طرح ایجاد کریدور ICT وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ستود و با بیان اینکه شهر دانش می‌تواند جزیی از این کریدور به حساب آید، اظهار کرد: اتصال دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و شریف اگر رخ دهد، اتفاقی بی نظیری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز