خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با ایلنا:

50 کارخانه قطعه‌سازی تعطیل شده‌اند/ نمی‌توانیم به خودروسازها قطعه بدهیم/ خواستار افزایش قیمت‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۰۰

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن گفت: قیمت مواد اولیه 40 تا 45 درصد افزایش داشته است و باید به طور طبیعی قیمت قطعات نهایی نیز 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کند.

آرش محبی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص افزایش قیمت قطعات و تاثیر آن بر روی خودروسازها و اظهارت مدیران خودروسازی مبنی بر عدم تامین قطعه از سوی قطعه سازان داخلی گفت: این صحبت کاملا صحیح است و قطعه‌سازان دیگر نمی‌توانند با این قیمت‌ها به خودروسازها قطعه بدهند ضمن آنکه پرداختی خودروسازها نیز عقب افتاده است و تا وقتی که این وضعیت درست نشود فعالیت صنعت قطعه‌سازی متوقف خواهد شد به طوری‌که در چند هفته اخیر 50 قطعه‌ساز به همین دلیل تعطیل شده‌اند.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن تاکید کرد: قیمت مواد اولیه 40 تا 45 درصد افزایش داشته است و باید به طور طبیعی قیمت قطعات نهایی نیز 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: بسیاری از قطعه‌سازان امروز با حداقل ظرفیت‌ کار می‌کنند چون هر قطعه‌ای که تولید می‌شود حداقل 30 درصد برای قطعه‌ساز ضرر دارد.

محبی نژاد اظهار داشت: ما امروز شاهد تعطیلی صنعت قطعه‌سازی و در نتیجه صنعت خودروسازی هستیم. اگر می‌خواهند جلوی این روند را بگیرند بایستی این افزایش قیمت برای قطعات را از ابتدای سال محاسبه کنند زیرا قیمت مواد اولیه از ابتدای سال افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز