خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی البرز مطرح کرد:

بارش رگباری برف و باران در البرز از عصر امروز/ ورود سامانه جدید بارشی از روز جمعه به استان

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۳۵

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به بارش برف و باران در البرز از عصر امروز تا روز چهارشنبه از ورود سامانه بارشی قوی تر در روز جمعه به این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز صبح امروز در جلسه مدیریت بحران این استان با بیان اینکه بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا ظهر چهارشنبه به مناطق وسیعی از کشور است اظهار داشت: این سامانه منطقه البرز مرکزی را نیز با شدت تحت تأثیر خود قرار می دهد.
وی با بیان اینکه این امواج کم دامنه و ناپایدار سطوح میانی با همراهی فرآبار سطح زمین موجب رخداد رعد و برق و وزش باد  و بارش های شدید و رگباری باران و برف خواهد شد افزود: این پدیده در ساعاتی از روز منجر به سیلاب و آب گرفتکی معابر شهری می شود.
رحمانیان افزود:همچنین  در ساعاتی به دلیل افت دما بارش متناوب برف در مناطق شهری به ویژه در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان علی الخصوص جاده چالوس مورد انتظاراست .
مدیرکل هواشناسی البرز با تصریح بر اینکه این سامانه عصر سه شنبه و صبح چهارشنبه تقویت شده و اوج بارش ها مربوط به این بازه زمان  است گفت: اما در ادامه ، سامانه بارشی بعدی که قوی تر از مورد اخیر است بعد از سه روز مجددا از جمعه عصر تا غروب یکشنبه هفته بعد در استان فعال شده و موجب بارش برف و باران شدید خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه از همشهریان و مسافرانی که قصد تردد از راه‌های مواصلاتی استان به ویژه جاده‌های کوهستانی را دارند درخواست می شود ضمن تنظیم و کنترل خودرو تجهیزات لازم جهت سفر مانند زنجیر چرخ ، لباس گرم و لوازم گرمایشی ، مواد غذائی کافی به همراه داشته باشند گفت:در صورت امکان کوهنوردان و گردشگران با تغییر زمانی ، برنامه سفر خود را به اواسط  هفته بعد موکول کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز