خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل مسابقات قرآن، ‌ نماز و عترت دانش‌آموزان مدارس استثنایی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۳۱

مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان جسمی، حرکتی و آسیب‌ دیده بینایی دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی، در شیوه‌نامه نسیم هدایت مشخص شده است.

ایلنا: دستورالعمل هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت ویژه دانش‌آموزان جسمی حرکتی و آسیب‌ دیده بینایی در سال تحصیلی ۹۳۹۲ اعلام شد.

به گزارش ایلنا، " نامدار عبداللهیان "، معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد نحوه اجرای شیوه‌نامه نسیم هدایت، متناسب با ویژگی‌های دانش‌آموزان با نیاز ویژه اظهار داشت: طرح نهضت ملی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان جسمی، حرکتی و آسیب‌ دیده بینایی و فرهنگیان بر اساس شیوه‌نامه نسیم هدایت و با همکاری معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مجازی قرآن کریم به نشانیwww. quran. medu. irقابل اجراست.

وی افزود: مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان جسمی، حرکتی و آسیب‌ دیده بینایی دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی، در شیوه‌نامه نسیم هدایت مشخص شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در خصوص نحوه اجرای مسابقات اذان، احکام و انشای نماز در مرحله کشوری طی رقابت با دانش‌آموزان عادی گفت: این مسابقات به صورت کتبی و عملی برگزار می‌شود و محتوای کشوری آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

عبداللهیان عنوان کرد: محتوا و چگونگی اجرای مسابقات قرآن و احکام دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی متناسب با شرایط آن‌ها و در رشته‌های حفظ و ترجمه به صورت کتبی و عملی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات در دو دوره تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم خبر داد و تصریح کرد: مرحله آموزشگاهی آزمون دانش‌آموزان هفدهم اسفند و مرحله متمرکز استانی تا پایان اردیبهشت سال ۹۳ است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مورد محتوای مسابقات حفظ و ترجمه دوره‌های متوسطه اول و دوم بیان داشت: مرحله اول مسابقات دوره متوسطه اول آموزشگاهی، شامل سوره‌های حمد، توحید، کوثر، ناس، قدر، فیل و کافرون و مرحله دوم مسابقات، منطقه‌ای و علاوه بر سوره‌های مرحله اول، سوره‌های قریش و تین را نیز شامل می‌شود در ضمن مرحله کشوری نیز در برگیرنده سوره‌های مرحله دوم و سوره‌های ماعون و تبت است.

وی مرحله اول مسابقات دوره متوسطه دوم آموزشگاهی را علاوه بر سوره‌های متوسطه اول شامل دو سوره قریش و تین عنوان کرد و گفت: مرحله منطقه‌ای علاوه بر سوره‌های مرحله اول شامل دو سوره ماعون و تبت نیز است و مرحله کشوری این مسابقات نیز شامل سوره‌های مرحله دوم و همچنین سوره تکاثر است.

عبداللهیان در پایان به تشریح چگونگی برگزاری مسابقه احکام در پایه‌های متوسطه اول و دوم پرداخت و خاطر نشان کرد: آزمون شامل دو بخش کتبی و عملی است و سرفصل‌های بخش کتبی دوره متوسطه اول شامل آموزش چگونگی طهارت، وضو، تیمم، غسل، نماز، روزه و خمس است.

وی در مورد مسابقه احکام در دوره متوسطه دوم اظهار داشت: در کنار آموزش سرفصل‌های دوره متوسطه اول، آموزش راه‌های دستیابی به احکام دینی، اجتهاد، تقلید و شرایط مرجع تقلید، مطهرات، نجاست و زکات نیز انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در هر دو دوره تحصیلی، دانش‌آموزان باید افعال وضو، غسل، تیمم، خواندن یک نماز ۴ رکعتی و دیگر مصادیق احکام را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز