خبرگزاری کار ایران

وال‌استریت ژورنال گزارش داد:

ترامپ درصدد پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در سوریه است/ تشکیل نیروی عربی به عنوان جایگزین

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۰۱

واشنگتن درصدد پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در سوریه و تشکیل نیروی عربی به‌عنوان جایگزین نیروهای آمریکایی در سوریه و استقرار آنها در بخش شمال شرقی این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر خواسته است تا میلیاردها دلار و منابع نظامی را برای تضمین امنیت سوریه پس از شکست داعش تامین کنند.

بر این اساس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس با مقام‌های مصری، طرح ابتکاری واشنگتن درباره سوریه را مطرح کرده است.

گفته می‌شود طرح آمریکا برای تشکیل نیروی امنیتی «توجه موسسه شرکت امنیتی و نظامی بلک‌واتر را جلب کرده است».

طبق اعلام منابعی در بلک‌واتر، مسئولان برخی کشورهای عربی اخیرا با این شرکت آمریکایی درباره تشکیل نیروی امنیتی برای استقرار در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند ولی تصمیم نهایی در این‌باره بستگی به گام‌های دولت ترامپ در این مسیر دارد.

با این حال، مسئولان نظامی اعلام کردند که متقاعد کردن کشورهای عربی به اعزام نیروهای‌شان به سوریه بعد از عقب‌نشینی کامل آمریکا از این کشور، دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «اکسپرس» انگلیس به نقل از منابع مطلع، نوشت که ترامپ بارها نگرانی فزاینده خود را از هزینه و مدت‌زمان مداخله نظامی در سوریه اعلام کرده و گفته است: «شرکای ما توان بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتر منطقه مادری‌شان، و مشارکت مالی بیشتر را دارند».

ترامپ طی هفته‌های گذشته بارها گفته است که دوست دارد به زودی نیروهای آمریکایی را به وطن‌شان بازگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز