خبرگزاری کار ایران

سفر نخست‌وزیر ژاپن به روسیه

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۰۱

نخست‌وزیر ژاپن در تلاش است راه‌حلی برای مناقشه بر سر جزایر کوریل بیاید که در اختیار کرملین است اما توکیو نیز ادعای مالکیت آن را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن، امروز -پنج‌شنبه- به روسیه سفر می‌کند تا با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، دیدار و گفت‌وگو کند. انتظار می‌رود دو طرف درباره پیشرفت در پروژه‌‌های اقتصادی مشترک در جزایر مورد مناقشه با یکدیگر رایزنی کنند؛ امری که می‌تواند قدمی مثبت در راستای حل این مرافعه قدیمی ارضی باشد که دهه‌هاست ادامه پیدا کرده است.

آبه گفت که امیدوار است روز شنبه گفت‌وگویی «صمیمانه» با پوتین داشته باشد و دو طرف بر سرمسئله جزایر کوریل پیشرفت داشته باشند و در نهایت بتوانند به قرارداد صلح برسند. آبه همچنین برنامه دارد بر همکاری روسیه در حل مشکل تسلیحات هسته‌ای کره شمالی انگشت بگذارد.

آبه در تلاش است راه‌حلی برای مناقشه بر سر جزایر کوریل بیاید که در اختیار روسیه است اما ژاپن نیز مدعای مالکیت آن را دارد. این مناقشه سبب شده دو کشور از زمان جنگ جهانی دوم به این سو و پایان خصومت‌ها با یکدیگر قرارداد صلح امضا نکنند.

ژاپن در پی آن است که با روسیه در جزایر کوریل پروژه‌های تجاری مشترکی مانند کشاورزی دریایی داشته باشد، حال آن‌که روسیه در پی آن است که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را از خاور دور وارد این جزایر کند. با این وجود، پیشرفت در این زمینه به‌کندی پیش می‌رود و هیچ تغییری در مواضع دو کشور درباره حاکمیت این جزایر پیش نیامده است.

آبه همچنین هدیه‌ای هم در این سفر برای پوتین می‌آورد: یک سگ آکیتا که نماد المپیک پیونگ‌چانگ هم هست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز