خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر سیاسی حماس:

روابط امروز با ایران ممتاز و پیشرفته است/ امیدواریم سوریه به جایگاه منطقه‌ای خود بازگردد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۷۸

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش از هیچ‌گونه محور عربی یا منطقه‌ای علیه د دیگری پشتیبانی نمی‌کند و روابط آن با ایران و قطر بسیار خوب است.

به گزارش ایلنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه درباره حمایت ایران از این جنبش، گفت: «ایران، کشوری محوری در منطقه است و روابط ما با این کشور، استراتژیک است. ایران حمایت‌های بسیاری از ملت فلسطین و مقاومت قهرمان کرده است. از این‌رو می‌توانیم بگوییم که روابط با ایران امروز در مرحله ممتاز و پیشرفته‌ای قرار دارد».

هنیه این مقوله را که حماس از محور عربی علیه محور دیگر پشتیبانی می‌کند، رد کرد و یادآور شد که این جنبش با تمامی طرف‌های منطقه‌ای روابط خوبی دارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: «ما وارد محورها علیه محورهای دیگر نمی‌شویم. ما درخصوص قضیه فلسطین به حمایت همگان نیاز داریم. لذا، در چنین شرایطی به سمت بهبود روابط با مصر پیش می‌رویم و روابط قوی خود با ایران و قطر را حفظ می‌کنیم».

وی افزود، حماس خود را از بحران و مشکلات داخلی در سوریه دور نگه‌ می‌دارد، شرایط عینی منجر به روابط فعلی میان حماس و دمشق شده است.

هنیه با بیان این‌که حماس رابطه با سوریه را قطع نکرده است، گفت: «مجموعه‌ای از شرایط، رابطه کنونی را شکل داد؛ سوریه را کشوری برادر می‌دانیم که دائما در کنار ملت فلسطین ایستاده است، همه آنچه که ما می‌خواهیم این است که خود را از مشکلات داخلی در سوریه دور نگه داریم. امیدواریم امنیت و ثبات به سوریه بازگردد و این کشور به جایگاه منطقه‌ای و ملی خود بازگردد».

 

 

أکد رئیس المکتب السیاسی لـ"حماس"، أن الحرکة أرادت أن تنأى بنفسها عن الإشکالات الداخلیة فی سوریا، مشدداً على أن ظروفا موضوعیة أدت لشکل العلاقة الحالی بین حماس ودمشق.

وقال: "نحن لم نقطع العلاقة مع سوریا ولکن الکثیر من الظروف الموضوعیة أدت إلى شکل العلاقة الحالی، ونحن نعتبر سوریا دولة شقیقة وقف شعبها ونظامها دوما إلى جانب الحق الفلسطینی"، متابعا "کل ما أردناه أن ننأى بأنفسنا عن الإشکالات الداخلیة، التی تجری فی سوریا".

وأعرب هنیة عن أمله فی أن "یعود الأمن والاستقرار والسلم الأهلی فی سوریا، وأن تعود إلى دورها الإقلیمی 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز