خبرگزاری کار ایران

مهندس امیر سعیدی مدیر عامل شرکت دکومد:

حمایت از تولید کنندگان داخلی، گامی اساسی در جهت توسعه اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۱۵۰

بدون شک فعالیت در عرصه های اقتصادی جدای از نیاز به امکانات اولیه از قبیل سرمایه و تخصص، تعهد و پایبندی را نیز می طلبد. نگاهی گذرا بر تحولات اقتصادی کشور در سال های اخیر نشان می دهد نیروهای مستعد و جوان کشور که با انگیزه در فعالیتهای اقتصادی حضور پیدا می کنند تاثیر زیادی بر توسعه اقتصادی کشور دارند.

بدون شک فعالیت در عرصه های اقتصادی جدای از نیاز به امکانات اولیه از قبیل سرمایه و تخصص، تعهد و پایبندی را نیز می طلبد. نگاهی گذرا بر تحولات اقتصادی کشور در سال های اخیر نشان می دهد نیروهای مستعد و جوان کشور که با انگیزه در فعالیتهای اقتصادی حضور پیدا می کنند تاثیر زیادی بر توسعه اقتصادی کشور دارند.                   

تامین نیازهای جامعه همراه با  استفاده بهینه از امکانات،‌ صرفه جویی اقتصادی و اشتغال زایی خود،  نشان از تعهد مثال زدنی این گونه افراد دارد .     

مهندس امیر سعیدی مدیر عامل شرکت دکومد از جمله مدیران جوان، متعهد و خلاق کشور است که با حضور خود در عرصه تولید پارتیشن اداری، گام  موثری در ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید محصول با کیفیت داخلی جهت رفع نیاز سازمانها  و ادارات  برداشته است. تولیدات این شرکت در  افزایش بهره وری و عملکرد منابع انسانی و چیدمان نیروی کار در سازمانها، ادارات و شرکتهای دولتی و خصوصی بسیار کارآمد است.

این مدیر جوان، عدم حمایت از تولید کنندگان  و کمبود نقدینگی را مهمترین معضل کاری خود عنوان می‌کند و معتقد است توسعه اقتصادی کشورمستلزم حمایت از تولید کنندگان داخلی است.

برای آشنایی بیشتر با معضلات یک کارآفرین و  چگونگی عملکرد شرکت دکومد با مهندس امیر سعیدی مدیر عامل این مجموعه پویا، متخصص و جوان گفتگویی را انجام دادیم که چکیده آن را در ادامه می خوانید.

مهندس امیر سعیدی آغاز فعالیت خود در حوزه تولید پارتیشن اداری را سال 1388 عنوان کرد و گفت: با توجه به مطالعات به عمل آمده و در نظر گرفتن نیاز کشور وارد حوزه تولید پارتیشن اداری که با نام پارتیشن اداری دوجداره شناخته می شود شدیم. نام شرکت دکومد DECOMOD برگرفته از لغت دکوراسیون مدرن MODERN DECORATION  است. با ورود به این حوزه یعنی دکوراسیون اداری تا کنون توانسته ایم گام های موثری در زمینه تولید و فروش  پارتیشن های اداری با قابلیت جابجایی برداریم، البته در آغاز فعالیت مشکلات فراوانی در زمینه تامین سرمایه و ایجاد کارگاه وجود داشت که به اجبار با توافقی که با سایر کارگاه ها داشتیم به صورت مشارکتی کار خود را آغاز کردیم.این همکاری از این رو شکل گرفت که آنها به صورت تخصصی با این صنعت آشنا نبودند اما ایده های تخصصی ما به آنها در تولید با کیفیت و به روز یاری  می رساند.

وی درباره شروع فعالیت رسمی شرکت دکومد افزود: بعد از مدتی با سرمایه گذاری و پس اندازی که انجام شد نسبت به اجاره کارگاه و خرید دستگاه های مورد نیاز اقدام کردیم تا در نهایت سال 90 کارگاه اختصاصی خود را در خرم دشت کرج افتتاح کردیم .​

مهندس سعیدی نوآوری در صنعت تولید پارتیشن را بزرگترین ویژگی شرکت خود می داند و آن را عامل تبدیل شرکت به یک برند عنوان می کند که در سراسر کشور خصوصا در استان تهران شناخته شده و معرف حضور مصرف کنندگان میباشد  .   

مدیر عامل شرکت دکومد عنوان کرد: قبل از فعالیت شرکت دکومد، تنها پارتیشن های یک جداره در داخل کشور تولید می شد که ما توانستیم با در نظر گرفتن نیازهای موجود و نگاهی اقتصادی در جهت کاهش هزینه های اقتصادی سازمان ها وشرکت های داخلی با افزایش زمینه های فعالیت تخصصی خود در این صنعت حرکتی نو را در این حوزه آغاز و با گذشت زمان آن را گسترش دهیم تا جایی که امروز نام شرکت دکومد در این صنعت نشان از کیفیت همراه با صرفه جویی اقتصادی دارد.

همچنین بارزترین ویژگی این شرکت شناخت نیاز مشتریان است که با توجه به آن سعی کرده ایم کیفیت محصولات خود را افزایش داده و در این راستا گامی بلند در جهت کسب رضایت آنها برداریم.

وی معتقد است که برای توسعه نام خود تنها نمی توان به تولید پارتیشن اداری بسنده کرد، به همین منظور تولیدهای دیگری را نیز در دستور کار قرار داده است که یکی از آنها تولید مبلمان اداری از قبیل انواع میز اداری مانند میز کارشناسی و کارمندی یا میز مدیریت و کنفرانس و کمد و فایلینگ اداری و .. است، برای تولید این نوع محصولات هم با توجه به نیاز بازار، آینده درخشانی پیش بینی شده است که در این مورد منتظر پیشنهادات و همکاری سرمایه گذاران علاقه مند برای تولید و اشتغال میباشیم .

مهندس سعیدی درباره حمایت مسئولان از این صنعت گفت: متاسفانه در این صنعت هیچ سازمان ویا ارگان مشخصی وجود ندارد که بتوان در زیر چتر حمایت آنها به طور استوار در راستای توسعه و گسترش محصولات گام برداشت.

در حال حاضر تنها فعالیتی که در این حوزه انجام می گیرد برپایی نمایشگاه هاست و این تنها زمینه ای است که ما می توانیم محصولات خود را در معرض دید عموم و مسئولان بازدید کننده قرار دهیم.

اگر این قبیل فعالیت ها و حمایت ها به طور مستمر برای تحت پوشش قرار دادن تولید کنندگان داخلی انجام بشود، ما شاهد تولید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه توسط تولید کنندگان داخلی خواهیم بود.

محصولاتی که ما تولید می کنیم موجب بهره وری بسیار بالا درادارات و سازمان ها می شود، این پارتیشن ها جهت تفکیک فضاها استفاده می شود و با توجه به این که به راحتی قابل جابه جایی و حمل ونقل می باشند می توان برای صرفه جویی در هزینه ها از آن استفاده کرد.

 

مهم ترین دغدغه از نظر مهندس سعیدی توسعه کار و اشتغال زایی برای جوانان است او در این خصوص افزود:چون می دانیم که بازار این پتانسیل را دارد و می توان با توسعه کار در بحث اشتغال زایی به عنوان بازوی اجرایی مسئولان عمل کنیم، خصوصا که کارگاه ما در منطقه خرمدشت کرج بنا شده است و این منطقه اغلب دارای جوانان جویای کاراست و در ضمن اکثر موارد فروش و نصب محصولات نیز در شهر و استان تهران می باشد , اگر ما بتوانیم با توسعه پایدار این نیازرا برطرف کنیم اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تعدادی از جوانان را میسر خواهیم کرد.

بزرگترین مشکلی که در سال های اخیر گریبان گیر صنعت  گران و تولید کنندگان شده است کمبود نقدینگی در کشور است .

بزرگترین درخواست ایشان از مسئولان اهمیت دادن مسئولان محترم به اشتغال زایی و کیفیت محصولاتی است که به بازار عرضه می شود است زیرا این کار باعث رشد اقتصادی کشور می شود و بهترین راه برای این رشد حمایت از تولیدکنندگان داخلی است .

وی ادامه داد: دولت می تواند این حمایت را با اعطای وام های بلند مدت ونرخ سود مناسب انجام دهد، ضمن اینکه تولید کننده هم باید ضمانت و تعهد شغلی و اخلاقی در تولیدات خود را به درستی رعایت کند.

مدیر عامل شرکت دکومد حمایت از تولید ملی را اصلی لازم و واجب در جهت پیشرفت اقتصادی کشور در تمامی زمینه ها می داند و عنوان کرد: حمایت از تولید ملی نقطه عطف توسعه اقتصادی در کشور است، اما نباید فراموش کنیم که لازمه توسعه اقتصادی و انتظار تولید کالاهای با کیفیت و مقرون به صرفه،‌ حمایت از تولید کنندگان متخصص و متعهد را می طلبد.

این مدیر جوان و با تجربه تاکید می کند: در واقع حمایت از تولید ملی بدون در نظر گرفتن نیازها و حمایت همه جانبه از تولید کننده داخلی راه به جایی نمی برد و در حد شعار باقی می ماند، یک شعار زیبا اما بدون نتیجه ای مثبت!

 

سخن پایانی

مهندس سعیدی در قالب سخن پایانی گفت: در آخر وظیفه خود می دانم، از اعضای سخت کوش و محترم شرکت دکومد که با تلاش و جدیت ما را در دستیابی به اهداف شرکت یاری کرده اند، تشکر و قدر دانی نمایم و لازم به ذکر است که بگویم ما به عنوان یک مجموعه جوان و متخصص با تلاش و همت افراد متخصص خود و عنایت پروردگار کار خود را آغاز کرده ایم و اهداف والایی نظیر بهره وری مناسب، صرفه جویی اقتصادی، اشتغالزایی نیروهای متخصص و تحصیلکرده را برای خود مشخص نموده ایم .

حمایت از تولید کنندگان داخلی، گامی اساسی در جهت توسعه اقتصادی کشور است

 

حمایت از تولید کنندگان داخلی، گامی اساسی در جهت توسعه اقتصادی کشور است

 

حمایت از تولید کنندگان داخلی، گامی اساسی در جهت توسعه اقتصادی کشور است

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز