خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایلنا:

قانونی کردن ازدواج با فرزند خوانده بی‌مورد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۷۰

بعید می‌دانم اصلا کسی به ازدواج با فرزند خوانده فکر کند و این قانون، قانون لغو و بسیار بی‌موردی است / اگر داوطلبی برای ازدواج با فرزند خوانده وجود داشته باشد نباید قانون به او اجازه چنین کاری را بدهد چون آثار روحی و روانی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

ایلنا: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با ازدواج سرپرست با فرزند خوانده مخالف است و براین اعتقاد است که قانونی کردن ازدواج با فرزند خوانده بی‌مورد است.

حجت الاسلام والمسلمین " محمدتقی فاضل میبدی " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا می‌گوید که در اسلام آیه‌ای وجود ندارد که تصریح کرده باشد که ازدواج با فرزند خوانده حلال است.

او با بیان اینکه خداوند در سوره احزاب فرموده است که؛ «فرزند خوانده‌ها، فرزندان حقیقی نیستند»، می‌گوید: آنچه در قرآن کریم آمده به معنای آن نیست که می‌شود با فرزند خوانده ازدواج کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل میبدی بر این اعتقاد است که فرزندی که در خانواده رشد می‌کند و بزرگ می‌شود درست است که وارثانسان نیست اما تفاوتی با بچه واقعی ندارد و ازدواج با او درست نیست.

او توضیح می‌دهد که دختر و پسری که به عنوان فرزند خوانده پذیرفته می‌شوند، سرپرست‌های خود را پدر و مادر واقعی می‌داند و اصلا مساله ازدواج در چنین رابطه‌ای منتفی است زیرا اثرات روحی و روانی فراوانی برای کودک ایجاد می‌کند.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تعجب از اینکه چرا مساله ازدواج با فرزند خوانده در مجلس مطرح شده است، می‌گوید: بعید می‌دانم اصلا کسی به ازدواج با فرزند خوانده فکر کند و این قانون، قانون لغو و بسیار بی‌موردی است.

او بعید می‌داند اصلا کسی تمایلی به چنین ازدواجی داشته باشد و داوطلبی برای این ازدواج‌ها وجود داشته باشد ولی بر این اعتقاد است که حتی اگر داوطلبی هم باشد نباید قانون به او اجازه چنین کاری را بدهد چون آثار روحی و روانی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی با بیان اینکه شاید دلیل اینکه اسلام اجازه ازدواج با فرزند رضایی را نمی‌دهد؛ همین اثرات روحی و روانی باشد، می‌گوید: وقتی فرزندی در خانه کسی بزرگ شود و به فرزندی پذیرفته می‌شود تفاوتی با فرزند رضایی ندارد و فقط تفاوت مساله شیر مادر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز