خبرگزاری کار ایران

علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا:

در پرونده احسان مازندرانی بحث «نفوذ» مطرح نیست

وکیل احسان مازندرانی درخصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت:پرونده در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه بررسی شده و علیرغم برخی جنجال‌ها، نه در قرار مجرمیت و نه در کیفرخواست بحث نفوذ مطرح نشده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، خاطرنشان کرد: پرونده مربوط به سال ۹۱ است که وزارت اطلاعات دولت قبل شاکی آن بوده است، در آن سال همزمان حدود ۲۰ روزنامه‌نگار بازداشت شدند و بعد از یک‌ماه تحقیقات وزارت اطلاعات از ادامه بررسی پرونده موکل بنده انصراف داد و یک‌سال بعد علاوه بر دیگر نهادهای ذی‌ربط، وزارت اطلاعات نیز صلاحیت موکل بنده را برای سمت حقوقی احسان مازندرانی (مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان) تایید کرد.

او افزود: حال پس از گذشت بیش از ۳ سال، مجددا‌‌ همان پرونده اینبار توسط ضابط قضایی جدید به جریان افتاده است و متاسفانه موارد اتهامی با سندسازی جعلی و مبهم نیز به آن افزوده شده است. اکنون مستنداتی به دست آوردیم تا ثابت شود موارد اتهامی علیه موکل بنده بی‌پایه و اساس است و این اسناد در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

طباطبایی در ادامه یادآور شد: بازپرس پرونده که جزئیات پرونده را با دقت مطالعه و با احسان مازندرانی صحبت کرده بود در‌‌ همان ماه نخست، قرار وثیقه را صادر کرد.

وکیل احسان مازندرانی خاطرنشان کرد: در طول ۴ ماه بازداشت موقت، موکل بنده حدود ۳۰ جلسه بازجویی شده است که به گفته خودش، فقط یک جلسه بازجویی مرتبط با پرونده بوده است و دیگر جلسات بازجویی هیچگونه ارتباطی با موضوع بازداشت نداشته است.

خاطرنشان می‌شود احسان مازندرانی در ۱۱ آبان ۹۴ بازداشت شد و به تازگی به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.

کد خبر : ۳۵۵۱۰۹