خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عراق اعلام کرد؛

امضای توافق صادرات روزانه ۳۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت از کرکوک به ایران

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۵۳۲

به گفته وزیر نفت عراق تهران و بغداد با هم بر سر مفاد صادرات نفت کرکوک به ایران به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره به گفته وزیر نفت عراق ایران و عراق با هم بر سر مفاد صادرات نفت کرکوک به ایران به توافق رسیده‌اند.

جبار اللعیبی وزیر نفت عراق روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است روزانه ۳۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت به استان کرمانشاه ایران صادر شود.

بر اساس گفته لعیبی این توافق در بغداد، میان سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق و ایران به امضا رسیده و میزان نفت صادراتی قرار است بعد از احداث خط لوله بیشتر شود.

لعیبی همچنین افزود: «این مقادیر نفت از طریق مرزهای عراق با کرمانشاه منتقل خواهد شد. دولت عراق قصد دارد پروژه‌های استراتژیک و نفتی دیگری را با ترکیه، ایران، کویت، عربستان و سوریه داشته باشد. اما این توافق با ایران بعد از حل و فصل جنبه‌های فنی و دولتی مساله به امضا رسیده است.»

بر اساس این گزارش، ماه گذشته نیروهای عراق کنترل میادین نفتی کرکوک به دست گرفتند.  این حرکت در پی افزایش تنش‌ها میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بعد از رفراندوم صورت گرفت.

الجزیره در ادامه نوشت: « عراق دومین کشور صادرکننده نفت خام بعد از عربستان و پنجمین کشور دارای بیشترین ذخیره نفت خام در جهان بعد از ونزوئلا، عربستان، کانادا و ایران است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز