خبرگزاری کار ایران

آذر منصوری:

هرکدام از مسائل مربوط به حوزه زنان می‌تواند موضوع یک پایان‌نامه باشد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۰۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: هرکدام از مسائل مربوط به حوزه زنان می‌تواند موضوع یک پایان‌نامه باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آذر منصوری در نشست رونمایی از کتاب « زنان و دولت پس از انقلاب» نوشته پرستو سرمدی گفت: پرستو سرمدی دغدغه مساله زنان را دارد و بر اساس همین دغدغه رشته مطالعات زنان را انتخاب کرد و می‌خواهد به این سوالات پاسخ دهد که زنان در چه نقطه‌ای هستند و چرا در آن نقطه هستند. سرمدی همچنین می‌خواهد چشم‌اندازی را برای زنان ایران مطرح کند و سوال اصلی را مطرح می‌کند که سوالات فرعی متعددی را به دنبال خواهد داشت.

منصوری با بیان اینکه موضوعات مختلف مربوط به زنان هرکدام می‌تواند موضوع یک پایان‌نامه باشد در تشریح ویژگی‌های این کتاب گفت: در این کتاب سعی شده از منابع معتبر و قابل اتکاء استفاده شود لذا این کتاب می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای انجام کارهای پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد.

این فعال سیاسی با تمجید از این کتاب در راستای بهره گیری از منابع معتبر افزود: کشور ما نیازمند کتاب ها و مقالاتی دارد که به رفرنس های معتبر متکی باشد.

وی با اشاره به گزارشی بین‌المللی که وضعیت شکاف جنسیتی در ایران را از بین ۱۴۴ کشور جهان ۱۴۰ می‌داند، تصریح کرد: هرچند که این گزارش خالی از جهت‌گیری نیست و قابل نقد است، اما این مساله در سالیان گذشته افزایش داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما در انقلاب اسلامی ۷۰ درصد رشد باسوادی و افزایش حضور زنان در عرصه‌های عمومی را داشته‌ایم، تصریح کرد: کشورهایی مثل عربستان روی موضوعات زنان در کشور ما که دارای مشکلاتی است، دست می‌گذارند لذا ما باید واقعیات را ببینیم و بدون بزرگ‌نمایی به گونه ای عمل کنیم که در عرصه جهانی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

منصوری گفت: مولف در این کتاب، دولت و مجلس و جامعه مدنی را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه سوم و چهارم در کشور گفت: در برنامه‌های توسعه معمولا به بحث زنان در جامعه توجه شده است و در برنامه ششم توسعه هم نگاه ویژه‌ای به بحث زنان اعمال شده است.

منصوری با اشاره به اینکه در دورانی حضور زنان در جامعه افزایش یافت، گفت: باید بسترهایی ایجاد شود و اقداماتی صورت گیرد که حضور و مشارکت زنان در جامعه موثرتر واقع شود.

این فعال سیاسی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه نباید فعالیت در حوزه زنان متوقف شود بر لزوم بهبود وضعیت زنان در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز