خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن مطرح شد؛

محجوب: برگزاری جلسه استیضاح در روزهای پایانی سال خوش‌عاقبت نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۷۷

رییس مجلس در واکنش به تذکر یک عضو کمیسیون اجتماعی درمورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت که نظرتان را در جلسه استیضاح مطرح کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علیرضا محجوب در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری خاطرنشان کرد: اولاً‌ که تذکر ماده ۲۲۳ داشتم که در آن لحظه اجازه ندادید، مطرح کنم که در وقت خود عرض می‌کنم.

وی افزود: با این حال درمورد آن‌چه در بودجه مرسوم بوده و بنابر آیین‌نامه باید عمل می‌شد، ما شاهد سستی در اعمال نظرات شورای نگهبان هستیم. باید کمیسیون مربوطه بعد از این‌که نظرات شورای نگهبان را دریافت می‌کرد، با کارشناسان شورای نگهبان روز به روز و حتی ساعت به ساعت جلسه تشکیل می‌داد. دولت هم که امسال به‌موقع لایحه بودجه را ارائه کرده است. بنابر این تذکر لازم را بدهید.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس درمورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: درمورد ماده ۲۲۳ که اجازه ندادیم به موقع عرض کنم. در این ماده تاکید شده که هیات رییسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون ارجاع دهد. این تاریخ که در نامه نوشته شده، دوم و آ‌ن‌چه به کمیسیون ارجاع شده است، هفتم است.

وی افزود: اگر منظور از بلافاصله ۵روز است، لطفاً‌ بفرمایید تحقیق شود. نکته دیگر این‌که جلسه‌ای که تشکیل شده، جلسه گفت‌وگو بوده، جلسه رسمی نبوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: برداشت ما این است که کمیسیون اجتماعی باید جلسه رسمی تشکیل دهد و بعد تصمیم بگیرد گزارش را به هیات رییسه ارجاع کند یا خیر. اشکال کار در هیات رییسه است. خواهشم این است که به لحاظ فنی این موضوع را بررسی کنید.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به دشواری در به حدنصاب رساندن جلسات پایان سال گفت: امروز شاهد بودید چگونه جلسه به سختی به حدنصاب رسید.‌ بنابر این فکر می‌کنم این طرف سال امکان برگزاری چنین جلسات مهمی نباشد و معلوم نیست این‌طور برگزاری جلسات چه برای استیضاح‌کنندگان و چه برای استیضاح‌شوندگان خوش‌عاقبت و خوش‌نتیجه شود، خواهش می‌کنم در این مورد تجدیدنظر کنید.

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر اعلام کرد: آقای محجوب شما مطالبتان را اینجا هم تشریف آوردید و گفتید و بنده توضیح دادم.

او یادآور شد: آقای بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی هم حضور داشتند و گفتند ما جلسه را تشکیل دادیم. یکی از استیضاح‌کنندگان نیز پرسیده، جلسه رسمی است، ایشان گفته بله بفرمایید.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که در مورد استیضاح نیاز به رای‌گیری در کمیسیون نیست، تاکید کرد: بنابر آیین‌نامه کمیسیون یک هفته فرصت دارد و این‌که فرمودید انتهای سال زمان مناسبی برای این کار نیست، بحث دیگری است که در موقع استیضاح نظرتان را بفرمایید.

به گزارش ایلنا، احمد بیگدلی دیگر نماینده عضو کمیسیون اجتماعی نیز در تذکری دیگر تاکید کرد که جلسه بررسی استیضاح وزیر کار در کمیسیون اجتماعی تنها با حضور ۵ نفر حضور داشته و در آیین‌نامه تاکید شده که حداقل دو سوم حضور داشته باشند.

علی لاریجانی نیز توضیح داد که حتی اگر نصاب حضور اعضاء کامل نباشد هم باتوجه به این‌که کمیسیون کلاً یک هفته فرصت برگزاری جلسه دارد، در صورت عدم برگزاری جلسه موضوع به‌صورت خودکار به هیات رییسه ارجاع می‌شود و اگر فرض کنیم جلسه نصاب نداشته باز هم مشکلی پیش نمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز