خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی درخطبه‌های نماز جمعه تهران:

نسبت به دنیا در مسئله معنویت سرور هستیم/ نباید به مقدار کنونی بسنده کنیم و راضی باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۸۲

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه کسی که به دنیا سفر می‌کند، قدر ایران را می‌فهمد و متوجه می‌شود در معنویت چقدر جلو است، تاکید کرد: البته ما در معنویت عقب هستیم، ولی نسبت به دنیا سرور هستیم. کشورهای دیگر عقب هستند مگر اینکه بوی جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر مانند عراق بخورد. باید این نعمت را پاس داشت و افکارش را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: دو نعمت را باید پاس داشت و شاکرش بود؛ نعمت اول، مسئله معنویت و توحید کشور است و دیگری، امنیت است. 

وی با بیان اینکه روی سخنان من با جوانانی است که گذشته را ندیده‌اند، اظهار دشت: در سال ۱۳۳۱، فضای کشور از نظر سیاسی باز شد. امریکا می‌خواست فضا را باز کند و نفت را از انگلیس‌ها بگیرد. جبهه ملی جلو افتاد. افرادی را برای مجلس کاندیدا کردند و بازار تهران مرحوم راشد را کاندیدا کرد. این همان عصری است که آیت‌الله کاشانی در مجلس بود. مرحوم راشاد رای آورد. ایشان خطیب برجسته‌ای بود. او در مجلس گفت ما در این مجلس آمده‌ایم تا حرفی را بگویم. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مرحوم راشد گفت پیامبر (ص) فرموده است درباره مردم را نسبت به خدا، وضعیت مسلمین و... نصیحت کنید. او درباره شرایط آن زمان سخن گفت. تعدادی سخنان مرحوم راشد را به سخره گرفتند و به او گفتند اینجا مجلس شورای ملی است و منبر نیست. این مسئله نشان می‌دهد گذشته چه خبر بوده و آن مجلس به چه شکل بوده است. 

امامی کاشانی با بیان اینکه دشمن که در حال‌ برنامه‌ریزی می‌کند، تصریح کرد: دشمن می‌گوید دو کار را در ایران باید کرد؛ نخست افزایش ناامنی و دیگری افزایش فشار اقتصادی. دشمن مجلس را نمی‌خواهد، مجلسی که برای ملت قانون وضع می‌کند و علیه نظام سلطه صحبت می‌کند و بیانیه‌ها می‌دهد، نمی‌خواهد. آنها قوه قضاییه اکنون ما را نمی‌خواهند بلکه قوه‌ قضاییه‌ای را می‌خواهند که کمکشان باشد؛ قوه قضاییه‌ای که وقتی اغتشاش می‌‌شود، وارد نشود و برای آنها باشد. 

وی افزود: آنها قوه‌‌قضاییه‌ای که رئیس‌اش مجتهد عادل باشد، نمی‌خواهند. کشوری که امنیتش به دست نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی چون سپاه و ارتش باشد، نمی‌خواهند و برای همین فشار می‌آورند. کشوری که رهبری آن فقیه جامع‌الشرایط است و همه قوا زیر چتر ولایت فقیه هستند و روش‌ها و منش‌ها و قانون‌ها در رابطه با ولایت و معنویت است، نمی‌خواهد. 

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با تاکید بر اینکه اگر آن بساط بود هیچ چیز از ایران باقی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: درود بر کسانی که در ۲۲ بهمن بعد از چهل سال راهپیمایی کردند، دورد بر امام، شهدا و ایثارگران. درود بر رزمندگانی که نفس عیسوی امام آنها راهی جبهه‌ها کرد. اینکه امام فرمود انفجار نور بود لفظ نبود بلکه می‌خواست واقعیت را بگوید. لفظ امام هم کاشف از واقعیت نبود بلکه آن واقعیت همه عالم را پر کرده بود. 

امامی کاشانی با بیان اینکه کسی که به دنیا سفر می‌کند، قدر ایران را می‌فهمد و متوجه می‌شود در معنویت چقدر جلو است، ابراز داشت: البته ما در معنویت عقب هستیم، ولی نسبت به دنیا سرور هستیم. کشورهای دیگر عقب هستند مگر اینکه بوی جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر مانند عراق بخورد. باید این نعمت را پاس داشت و افکارش را بیان کرد. 

وی با بیان اینکه در روز ولادت و شهادت باید فکر فاطمه(س)، علی(ع) و ائمه هدی (ع) را تببین کرد، عنوان کرد: اینکه ما چقدر در عرصه معنویت جلو رفته‌ایم، خدا می‌داند و ان‌شاالله خدا خیر و برکتش را به این مردم قدرشناس که امام را شناختند و راه را یافتند و آن را رفته و می‌روند، نازل شود. 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه همگان و مخصوصا مسئولان نسبت به کشور وظیفه داریم، یادآور شد: ما نباید به مقدار کنونی بسنده کنیم و راضی باشیم. باید برای مردم وقت بگذاریم، فکر کرده و تلاش کنیم، مشکل را احساس کنیم و ببینیم چگونه می‌شود مشکلات را حل کرد. نگوییم نمی‌شود بلکه همه چیز می‌شود. به گفته رهبری، همه رفع مشکلات شدنی است. بر ما و دوایر دولتی وظیفه است که با عشق درخدمت مردم باشیم. 

امامی کاشانی با اشاره به کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از اقامت نماز جمعه تهران بیان کرد: از خدمات آیت‌الله جنتی که نمازجمعه را در ۲۵ سال گذشته اقامه کردند، تشکر می‌کنیم. نمازجمعه کار مشکلی است، مطالعه و اقامه و ادای آن مشکل است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز