خبرگزاری کار ایران

کمالوندی مطرح کرد:

رونمایی از پیشرفت‌ها در زمینه آب سنگین در ۲۰ فروردین

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۳۹

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از رونمایی بخشی از پیشرفت‌ها در زمینه آب سنگین در بیستم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با رادیو گفت: ما در زمینه آب سنگین پیشرفت‌های خوبی داشتیم که بخشی از آن ۲۰ فروردین به مردم عرضه می‌شود البته الان کمافی‌السابق تولید خوبی در زمینه آب سنگین داریم و به آمریکا و روسیه هم صادر کرده بودیم که دو کشور مهم دنیا هستند و به تعدادی از کشورهای دیگر هم مقادیر کمی صادر کردیم و در حال مذاکره هستیم که مقادیر بیشتری را صادر کنیم.

وی افزود: بنا بر این است که در آینده از آب سنگین به عنوان ماده اولیه برای محصولات دیگر استفاده کنیم که بخشی از آن بیستم فروردین ماه رونمایی می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی در تشریح اولویت‌های سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: ما دو یا سه اولویت اساسی داریم که یکی از آنها توسعه نیروگاهی و افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها از هزار مگاوات است. صحبت‌هایی هم در زمینه نیروگاه‌های کوچک صورت گرفته که یک اولویت در جهت تولید انرژی و احتمالا استفاده از آب‌شیرین‌کن است.

کمالوندی با بیان اینکه اولویت دیگر ما به توسعه کاربرد پرتوها برمی‌گردد که استفاده پزشکی دارد، تصریح کرد: در این زمینه به لحاظ کمیت مشکلی نداریم و کیفیت هم خوب است ولی می‌خواهیم کیفیت اول دنیا را داشته باشیم. مثلا کارهایی مثل GMP یا FDG کارهای درجه اول دنیاست و اگر کسی GMP انجام می‌دهد و تولید ایزوتوپ از این مسیر را دارد وقتی با کشورهای پیشرفته دنیا صحبت می‌کنیم، می‌گویند این درجه اول تولید به لحاظ کیفیت است و این هدف ماست.

وی ادامه داد: البته در علوم، صنایع و تکنولوژی جدید به خصوص کوانتوم آقای صالحی شخصا نظرشان این است که حتما سازمان روی آن کار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز