خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مکزیک:

تفکرات مبتنی بر بیگانه‌هراسی مانعی بزرگ بر سر راه گفت‌وگو و تعامل فرهنگ‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۴۳

سفیر ایران در مکزیک تاکید کرد: امروزه تفکرات مبتنی بر بیگانه‌هراسی و ایجاد دیوارهای ذهنی و واقعی مانعی بزرگ بر سر راه گفت‌وگو و تعامل فرهنگ‌ها است.

به گزارش ایلنا، محمدتقی حسینی در مراسم جشن عید نوروز که در موزه فرهنگ‌های ملل مکزیک و با استقبال گسترده‌ای برگزار شد، در تشریح ابعاد مختلف آئین نوروز و پیام‌های آن برای دنیای معاصر گفت: مهمترین پیام نوروز را می‌‌‌توان صلح فراگیر نام نهاد که از فرد آغاز می‌گردد و تا بالاترین نظام‌‌های اجتماعی را در برمی‌‌گیرد.

وی با بیان اینکه آئین‌‌های نوروز بهترین تجلی احترام به تنوع فرهنگی است، اظهار داشت: دنیای ما با فرهنگ‌های مختلف و سنت‌ها و آئین‌های گوناگون زیباتر خواهد بود. لازمه درک این زیبایی شناسایی تفاوت‌ها و تلاش برای فراگرفتن از آنهاست. 

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: متاسفانه امروزه تفکرات مبتنی بر بیگانه‌هراسی و ایجاد دیوارهای ذهنی و واقعی مانعی بزرگ بر سر راه گفت‌وگو و تعامل فرهنگ‌ها است. فرهنگ و احترام به تنوع فرهنگی بهترین تضمین‌‌کننده صلح و رفاه جامعه بشری است و ایران در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود قدرت فرهنگ را به خوبی به جهانیان ثابت کرده است.

همچنین گلوریا اورتیس، رئیس موزه فرهنگ ملل مکزیک در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم نوروز تصریح کرد: فرهنگ ایران از زیبایی‌های شگفت‌آوری برخوردار است و نوروز یکی از این جلوه‌های زیبای آن است که در مکزیک استقبال زیادی از آن به عمل آمده است.

وی افزود: امروزه اشتیاق زیادی برای دانستن در مورد تمدن ایران در بین جوانان مکزیکی وجود دارد و موزه فرهنگ ملل افتخار دارد که گام‌‌هایی را برای شناساندن فرهنگ ایران به مخاطبان مکزیکی برداشته است.

در این مراسم ضمن معرفی سفره هفت سین، یک فیلم مستند از سنت‌‌های نوروز و مراسم و آئین‌‌های آغاز سال نو در ایران نمایش داده شد. اجرای موسیقی سنتی ایرانی و خواندن قطعاتی از اشعار حافظ به زبان اسپانیایی بخش دیگری از این مراسم بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

موزه فرهنگ ملل مکزیکوسیتی بزرگترین نهاد فرهنگی در آمریکای لاتین است که مسئولیت اصلی آن معرفی آثار فرهنگی کشورهای مختلف جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز