خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای نگهبان نباید مصادیق رجل سیاسی را تقلیل دهد/ لازم باشد مجلس قوانینی برای رجل سیاسی تعیین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۹۶۹

نایب رییس نخست فراکسیون امید درباره ورود مجلس شورای اسلامی به تعیین شروط رجل سیاسی گفت: تصورم بر این است که مجلس باید قوانینی را برای شرایط رجل سیاسی تعیین کند.

محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ‌درباره شروط ابلاغی جدید از سوی شورای نگهبان در خصوص رجل سیاسی و ورود مجلس برای تعیین این شرایط گفت: نمی‌دانم تعیین مصادق رجل سیاسی از وظایف مجلس تعریف می‌شود یا شورای نگهبان، ‌این خود محل بحث است و شاید لازم باشد مجلس قانونی در این باره تعیین کند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان می‌تواند دیدگاه‌های خود را بیان کند اما رد و یا تائید افراد باید بر اساس قانون صورت بگیرد. 

تابش در پاسخ به این سوال که یکی از بندهای شروط ابلاغی مبنی بر این است که افرادی که در جریان اعتراضات سال ۸۸ حضور داشتند نمی‌تواند برای انتخابات کاندیدا شوند، آیا این امر برخلاف حق قانونی افراد و گفته‌های اخیر رهبری نیست، گفت: شورای نگهبان نباید مصادیق رجل سیاسی را تقلیل دهد به این امر که اعمال و افعال افراد چیست.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم نظر جمع اعضای شورای نگهبان این باشد و اگر هم بوده است باتوجه به واکنش‌های اهالی سیاست و اهل فضل که در خود شورای نگهبان هم حضور دارند،بهتر است آن را مورد تجدید نظر قرار دهد. 

نایب رییس نخست فراکسیون امید، گفت: این موضوعات در حد و سطح مصادیق که مطرح می‌شود تصورم بر این است که اگر لازم باشد باید در مجلس برای مصادیق رجل سیاسی قوانین را تعیین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز