خبرگزاری کار ایران

ظریفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

باید در عرصه مدیریت اقتصادی کشور تک صدایی حاکم شود/ ۳ قوه مشکلات را بر هم تحمیل نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۰۳۶

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص راهکار دولت برای خروج از بحران گفت:‌ دولت باید آن چه در پشت پرده وجود دارد با مردم درمیان بگذارد و به طور شفاف،‌صریح و روشن با آن‌ها سخن بگوید.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تحولات اخیر بازار ارز کشور و تاثیر آن بر معیشت مردم گفت: بحث درباره ارز بسیار پیچیده و تخصصی است و این که بخواهیم بالا رفتن آن را بی تاثیر و یا تاثیرگذار در زندگی مردم بدانیم نیازمند واکاوی کامل است.

این عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در دی ماه سال گذشته در کشور اتفاق افتاد که باید از تمامی جوانب مورد بررسی قرار گیرد،‌ اگر تنها یک فاکتور ارزیابی شود به درستی نمی‌توان به آن چه که رخ داده پی برد،‌ اتفاقات دی ماه در واقع دارای چند ضلع بود که حاصلش را مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر این نکته که اگر هر بخشی از این حادثه دیده نشود معضلات  جدی را به وجود خواهد آورد که آن دو چندان سخت و مشکل است، گفت: مسائل اجتماعی و سیاسی ما با چند مسئله در هم تنیده شده‌اند که برخی از انباشت مشکلات و برخی دیگر از ناکارآمدی دولت و حاکمیت به وجود می‌آید.

ظریفیان خاطرنشان کرد: از نظر روان شناسی اگر  بخواهیم بررسی کنیم تصویر و نگرانی‌ها که از آینده وجود دارد باعث شده  مردم در ارتباط با مسائل خودشان احساس نگرانی کنند.

وی ادامه داد: در زمان تحریم ما مشکلاتی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم داشتیم امروز هم قطعا مسائل خارجی و حرکت‌های اخیر ترامپ بی‌تاثیر نیست اما هیچ کدام از آن‌ها دلیل نمی‌شود که نقطه کانونی  شود،‌ اگر برنامه و تدبیر جدی اتخاد شود و جامعه به روندهای اقتصادی اعتماد کنند بسیاری از مسائل حل خواهد شد .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که باید برای پول‌های سرگردان فکری شود، گفت:‌ نقدینگی و پول‌های سرگردانی در کشور وجود دارد که در نه در اختیار دولت است و نه خصوصی‌ها،‌ درواقع در دست خصولتی‌ها قرار دارد که باید تکلیفشان مشخص شود تا نگرانی مردم در زمینه اقتصادی برطرف شود که بتوانند نقدینگی خود را در جاهایی هزینه کنند که در واقع اطمینان دارند.

وی تاکید کرد: در عرصه مدیریت اقتصادی باید یک مدیریت تک صدایی وجود داشته باشد و شاهد تعارض سیستمی نباشیم،‌ دستگاها،‌ قوای مقننه، مجریه و قضائیه در عرصه اقتصادی باید با یکدیگر هم نظر باشند و به جای این که مشکلات را به یکدیگر تحمیل کنند و جای مقصر یابی در جهت حل مسئله گام بردارند.

معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات با بیان این که در بحث نظام بین‌الملل فشارها و تهدیدهایی وجود دارد و  ما باید با یک دیپلماسی فعال با جهان پیرامون ارتباط بر قرار کنیم، گفت:‌ مسئله دیپلماسی صرفا معطوف به وزارت امورخارجه نیست بلکه باید در تمامی ارکان وجود داشته باشد .

وی با اشاره به بالارفتن قیمت ارز در کشور بیان کرد: افزایش قیمت ارز قطعا بر افکار عمومی تاثیر می‌گذارد که باعث می‌شود با مسائل دیگری رو به رو شویم. مهم‌ترین مسئله در حال حاضر این است مجموعه نظام ،‌ مردم و ذی نفعان کمک کنیم تا یک تحلیل درست درباره حوادثی که در حال رخ دادن است به دست بیاوریم.

ظریفیان ادامه داد: باید علت‌های دور و نزدیک را به خوبی بشناسیم تحلیل ناقص باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود،‌ممکن است از مسئله به شکل مقطعی عبور کنیم اما اگر درمان قطعی صورت نگیرد قطعا در آینده شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: در دی ماه هم همین اتفاق افتاد عوامل مختلفی کنار هم قرار گرفتند که آن حوادث اتفاق افتاد . اگر ما یک تحلیل درست به همراه مردم،‌ قوای سه گانه و اربابان تجارت نداشته باشیم قطعا به مشکل بر می‌خوریم. این دولت در داخل بدخواهانی دارد که اگر حتی در قضایای اتفاق افتاده نقشی نداشته باشند بدشان نمی‌آید برای کشور یک اتفاقی بیفتد تا دولت آسیب ببیند .

ظریفیان گفت: دولت باید صریح،‌ روشن و شفاف آن چه که در پشت پرده اتفاق می‌افتد را با مردم در میان بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز