خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

خاتمی گفت «ایده‌آلی فکر کردن را با توهم اشتباه نگیرید»/ تاکید رئیس دولت اصلاحات بر حل مسائل زنان از طریق گفت‌وگو

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۵۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دیدار اعضای جمعیت زنان نواندیش با رئیس دولت اصلاحات یادآور شد: آقای خاتمی در این دیدار با اشاره به دستاوردهایی که زنان ایران تاکنون به دست آورده‌اند، گفتند که آنچه زنان ایرانی به دست آورده‌اند، کم نیست؛ البته باید متقاضی باشیم که حق زنان به صورت مضاعف پایمال شده است، محقق شود اما با دعوا نمی‌شود حقوق زنان را پیش برد.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به دیدار چندی پیش جمعیت زنان مسلمان نواندیش با سید محمد خاتمی داشتند، گفت: آقای خاتمی در این دیدار از دلایل محرومیت‌های زنان با نگاهی تاریخی صحبت کردند و‌ بر این نکته تاکید داشتند که وقتی نظم مستقر دیکتاتوری باشد، انسان چه زن و‌ چه مرد اساسا شهروند قلمداد نمی‌شوند. 

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی طبعا زنان از محرومیت و رنج‌های مضاعف رنج می‌برند‌؛ به‌خصوص در جوامعی مانند جامعه ما که انکار حقوق زنان رنگ مذهبی هم به خود می‌گیرد.

منصوری با اشاره به انتقاد از برخی روش‌ها در اداره جامعه تصریح کرد: آقای خاتمی با اشاره به مسائل روز کشور و‌ طرح ایده اداره کشور به روش رضاخانی توسط عده‌ای که بعضا از روی ناآگاهی است.

قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه خاتمی یکی از دلایل بحران‌های برخی نظام‌ها و جوامع را مقاومت در برابر اصلاح و در نهایت انباشته شدن خشم و انزجار جامعه قلمداد کردند، خاطرنشان کرد: رییس دولت اصلاحات تاکید کرد که مردم ما عقب‌ماندگی را نمی‌خواهند اما در مورد اینکه استقلال و آزادی و پیشرفت یعنی چه، قطعا اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. 

منصوری با تاکید بر اینکه خاتمی ضمن دفاع از جمهوری اسلامی به عنوان عظمت انقلاب گفتند که این جمهوری اسلامی باید درست تعریف شود، ابراز داشت: محور اساسی جمهوریت، شهروندی است که به خیر عمومی توجه دارد و این شهروند زن و مرد ندارد. وقتی حقوق شهروندی نادیده گرفته می‌شود، زن و مرد ندارد.

وی اضافه کرد: آقای خاتمی گفتند که باید حقوق اساسی زنان پیگری شود و باید جمعیت‌هایی مثل شما در ارتباط مداوم با علما و صاحبنظران مسائل موجود را مطرح و راه‌حل‌های مناسب را برای استیفای این حقوق پیدا کنید.

منصوری با اشاره به تلاش جامعه زنان برای استیفای حقوق خود بیان کرد: آقای خاتمی با اشاره به دستاوردهایی که زنان ایران تاکنون به دست آورده‌اند، گفتند که آنچه زنان ایرانی به دست آورده‌اند، کم نیست؛ البته باید متقاضی باشیم که حق زنان به صورت مضاعف پایمال شده است، محقق شود اما با دعوا نمی‌شود حقوق زنان را پیش برد. ایشان توصیه کردند که زنان نباید ناامید شوند و باید با گفت‌وگو به حل مسائل زنان پرداخت.

این عضو ارشد حزب اتحاد ملت یادآور شد: رییس دولت اصلاحات به فشارها و تهدیدهای دو گروه در داخل و بیرون از مرزها که امروز بیش از هر زمان اصلاحات را نشانه گرفتند هم اشاره و تصریح کرد که در عین حال باید اصلاح‌طلبان به نقص‌های خود هم توجه داشته باشند. 

منصوری با بیان اینکه خاتمی تصریح کرد پمپاژ یأس و ناامیدی که جوانان را هدف گرفته ببینید ولی تسلیم آن نشوید، عنوان کرد: رییس دولت اصلاحات تاکید کرد متوجه باشید که اگرچه ایده‌آلی فکر می‌کنید اما ممکن است خیلی زود به اهداف ایده‌آل نرسید و این امر نباید شما را مأیوس کند. البته سعی کنید ایده‌آل و ایده‌آلی فکر کردن را با توهم اشتباه نگیرید.

وی ادامه داد: نظام مردم‌سالار که مردم، شهروند آن هستند، می‌خواهیم اما امروز بخش‌هایی از جامعه ما هنوز حقوق شهروندی خود را نشناخته‌اند و باید کمک کنیم تا شناخته شود و باید از دولت بخواهیم حقوقی که به رسمیت شناخته شده را بسط دهد.

این فعال حقوق زنان با بیان اینکه خاتمی تاکید کرد که رشد، یک امر اجتماعی است و تا فرد در متن جامعه مشارکت نداشته باشد، رشد نمی کند، گفت: رییس دولت اصلاحات توصیه کرد توانایی‌ها و مهارت‌های زنان در برخی امور به دلیل حضور نداشتن و حضور کمتر از مردان بوده پس تشویق کنید زنان در عرصه حضور یابند. باز کردن زمینه برای رشد زنان جامعه لازم است و زنان اگرچه شایستگی زیاد دارند اما در عرصه مدیریتی کمتر حضور دارند و باید اجازه دهیم حضور زنان گسترده‌تر باشد و جمعیت زنان باید بیشتر در این زمینه‌ها کار کند.

منصوری افزود: در این دیدار اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی و هیات اجرایی و اعضای کمیته برگزاری کنگره دوم جمعیت زنان حضور داشتند و گزارش مبسوطی از فعالیت‌های جمعیت به آقای خاتمی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز