خبرگزاری کار ایران

کاظم جلالی درگفت‌وگو با ایلنا:

برخی افراد باید از تیم اقتصادی دولت حذف شوند/در مسائل بین‌المللی از ایجاد فضای دوقطبی پرهیز کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۱۰

نماینده تهران تاکید کرد: در جامعه روی مسائل بین‌الملل دو قطبی ایجاد نکنیم. ما همه بر یک کشتی سوار هستیم. اختلاف نظر زمانی مفید است که به شکلی کارشناسانه مطرح شود و در انظار عموم دنیا باید با اقتدار ظاهر شویم. هیچ کس نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره وضعیت ایران بعد از خروج از برجام و نگرانی‌های موجود گفت: بی‌تردید و کارشناسانه می‌گویم وضعیت امروز ما از قبل بهتر است؛ چراکه قبل از برجام ، آمریکا پرونده ما را به ناحق به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده بود و اجماعی تصنعی علیه ایران ساخته بودند و به نوعی می‌خواستند مارا مخل صلح و امنیت جهانی نشان دهند. اما امروز با مذاکرات هسته‌ای و برجام نشان داده شد ایران دنبال بمب هسته‌ای نیست و مذاکرات را روشمند و هوشمندانه اداره می‌کند. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران با مذاکرات هسته‌ای به جامعه جهانی ثابت کرد  دنبال ایجاد اختلال در نظم جهانی و نظام بین‌الملل نیست. علاوه براین، اتفاقا آمریکا نشان داد پایبند به تعهدات خود نیست و برعکس شعارهای دموکراتیکی که می‌دهد، می‌خواهد دنیا را با انحصارگرایی و نظام دیکتاتوری اداره کند. وضعیت امروز ما به گونه‌ای است که با اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان نیروهای داخلی می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت باید منسجم شوند علاوه براین تیم اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد؛ چراکه نقاط ضعف بسیاری دارد و افرادی هم باید از آن حذف شوند. دولت باید به مردم پیام دهد و برنامه خود را ارائه دهد تا حجمی از نگرانی‌های مردم کاسته شود.

جلالی در انتها گفت: من واقعا تقاضا دارم در جامعه روی مسائل بین‌الملل دو قطبی ایجاد نکنیم. ما همه بر یک کشتی سوار هستیم. اختلاف‌نظر زمانی مفید است که به شکلی کارشناسانه مطرح شود و در انظار عموم دنیا باید با اقتدار ظاهر شویم. هیچ کسی نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز