خبرگزاری کار ایران

صدیقی در نماز جمعه تهران:

خودمان را به دست خودمان محدود نکنیم/ کسانی که اولاد بیشتر دارند، زندگی بهتری دارند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۹۳

صدیقی تاکید کرد: در مجلس توقع این است با دست خودشان در مساله پولشویی اقدامی نکنند.خودمان را با دست خودمان محدود نکنیم. دشمن را به مجاری اقتصادی خود از نظر اطلاعاتی با دست خودمان وارد نکنیم. اینها باید چقدر جاسوسی کنند. خودمان میدان ندهیم که اینها بیایند که ببینند پول ما کجاها گردش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه خطر آمریکا و رژیم خونخوار کودک‌‌‌کش کمتر از نفس اماره ما است، گفت: هرچه به سر ما می‌‌‌آید از نفس است؛ این ماه رمضان، ماهی است که باید در سنگر تقوا بنشینیم و با خدا نزدیک شویم و با شیطان‌‌ها و شیطنت‌‌‌‌‌های دورن فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه در دستورات ماه مبارک یکی حسن خلق است، یکی احترام به بزرگ‌ترها و نوازش کوچک‌‌ترها اظهار داشت: ما با گناهانی که می‌کنیم در گیر هستیم و تا رها نشویم به بهشت راه پیدا نمی‌کنیم. پیامبر (ص) فرمودند پشت شما سنگین است و گناهان شما کمرتان را خم کرده؛ بیایید این بار را با سجده طولانی سبک کنید، امروز اوایل رمضان است. این سفری کوتاه است که تا چشم بهم بزنید تمام شده است.

خدا هر روز برای رسوایی این رژیم نامشروع و اربابانش بهانه‌‌ای پیش می‌‌آورد

مشاور رئیس قوه قضاییه ادامه داد: تا شب قدر نیامده و پرونده سیاهی خدمت امام زمان نرفته، زندگی و کارهایمان را درست کنیم. کسی مالش حرام است به خودش رحم کند. مال و جانمان را پاک کنیم.

صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به انتقال سفارت امریکا به قدس تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، مهمترین فاجعه‌‌‌ای است که در این ایام رخ داده است. اصل اشغال سرزمین مسلمانان و تولد یک موجود نامشروع حرام‌‌زاده به نام اسرائیل، جزو مصیبت‌‌های جهان اسلام بوده و هست و خدا هر روز برای رسوایی این رژیم نامشروع و اربابانش بهانه‌‌ای پیش می‌‌آورد.

کشتار اخیر فلسطینیان نشان داد امریکا و اسراییل به هیچ اصلی پایبند نیستند

وی با بیان اینکه اینها برخلاف قوانین بین‌‌المللی قدس شریف را که مال فلسطینی‌‌‌ها است در کنگره آمریکا به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی تصویب کردند، خاطرنشان کرد: روسای جمهوری قبلی تا حدی خود را مکلف به ظاهرسازی می‌کردند اما این خبیث جدید که خود را به دیوانگی زده و نه عقلی، نه دینی، نه حیایی، نه شرمی و نه ملاحظه‌‌ای ندارد و به معنای واقعی کلمه «هیچی ندار» است، این جسارت را کرد و مردم فلسطین یکپارچه به پا خواستند و در روزهای متوالی به صحنه آمدند و بدون اسلحه قتل عام شدند و این ورق ننگین دیگری بر پرونده سیاه این رژیم ناپاک و حامی‌‌‌اش رئیس‌‌‌جمهور ناپاک آمریکا است و برای اینها سند جدیدی بود که به هیچ اصلی پایبند نیستند.

فلسطین ناموس عرب است

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه در کشورهای مختلف، ملت‌‌ها و دولت‌‌‌ها عکس‌‌العمل نشان دادند و این جنایت بی‌‌سابقه را محکوم کردند، ابراز داشت: مع‌‌‌الاسف این سران عرب با اینکه عرب هستند، واکنشی نشان ندادند. عرب‌‌‌ها یک تعصبی به ناموس خود دارند، فلسطین ناموس عرب است. خانه‌‌‌ها را بر سر آنها ویران کردند، زنان و کودکانشان را کشتند؛ اما سران عرب دچار خفگی شدند، چون سلطه آمریکا به گونه‌‌‌ای است که اینها غلامان زر خرید هستند. 

صدیقی افزود: در مجامع بین‌‌‌المللی و در کنفرانس اسلامی نشان دادند نه قانون اینها را به دفاع از مظلوم وا می‌دارد، نه وجدان دارند، اخلاق هم که در دیپلماسی جایگاهی ندارد.

به نایب امام زمان الهام می‌شود

وی خطاب به سران کشورهای عربی بیان کرد: اینها باید بدانند با این جنایت این مدتی که نایب امام زمان با آن دید عرشی و نورانی‌‌‌اش تعیین کرده، محقق خواهد شد. دیدی نورانی‌‌‌ای که به مقاومت لبنان وعده پیروزی می‌دهد و در سوریه بشارت می‌دهد و از حالت ضعف مقاومت را بیرون می‌‌آورد؛ وعده‌‌‌های او از خودش نیست و به او الهام می‌‌شود. او گفته این رژیم به ۲۵ سال نمی‌کشد. با این حرکت این زوال نزدیک شده است.

برجام، کلاه گشادی بود که دنیای غرب آماده کرده بود

امام جمعه موقت تهران به خروج آمریکا از توافق هسته‌‌‌ای اشاره کرد و یادآور شد: قصه پر غصه برجام، از ابتدا کلاه گشادی بود که دنیای غرب آماده کرده بود. آن گونه که مقام معظم رهبری اخیرا به زبان آورد، ایشان از ابتدا تحت فشار بود که چرا روی مسئله هسته‌‌‌‌‌ای پافشاری می‌کنید و چرا اجازه مذاکره نمی‌دهید؛ ایشان گفت ما می‌گفتیم اینها قابل اطمینان نیستند، ولی برای اطمینان حجت و اینکه فکر می‌کردند با مذاکره اقتصاد رونق پیدا می‌کند و اساسا برای رفع تحریم بنا شد، مذاکره انجام شود. مذاکره‌‌ای که ما خلاف قانونی نکرده بودیم که بنشینیم از چیزی کوتاه بیاییم؛ اما یکطرفه از حق خود کوتاه آمدیم که تحریم ظالمانه‌شان را از گرده ما بردارند.

صدیقی اضافه کرد: حضرت آقا نامه نوشت به رئیس‌‌جمهور و به سوابق اطلاعاتی خود رئیس‌‌جمهور، تکیه کرد و گفت شما می‌‌دانید و لذا هشیاری و ترتیباتی که ما بعدا بتوانیم حق خود را بگیریم و تضمین یا امضایی از رئیس‌‌‌‌جمهور برای این منظور وجود باشد، پیش‌‌‌بینی شود. اینها رعایت نشد و این رئیس‌‌جمهور دیوانه‌‌‌نما با یک لگد همه بافته‌‌ها را رشته کرد و این شد که می‌بینید.

نکند بدون اجازه به سراغ کسانی برویم که مثل آمریکا هستند

خواست مردم گرفتن تضمین‌های محکم و عملی از اروپایی‌ها است

وی سرنوشت را عبرت دانست و عنوان کرد: در مرحله بعدی سیاست‌‌‌‌های ملی نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی با ولی فقیه است. مشروعیت نظام با ولی فقیه است و نکند بدون اجازه به سراغ کسانی برویم که مثل آمریکا هستند؛ هشت سال در دفاع مقدس بر سر ما آتش ریختند. اینهایی که این اندازه با ما عناد دارند، با چه جراتی به آنها اعتماد کنیم و بدون اخذ تضمین‌‌‌های لازم کنار بیاییم؟ مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. خواست مردم صبور و غیور ما که در دوران جنگ تحمیلی مشکلات اقتصادی را تحمل کردند و قلک‌‌‌ها را شکاندند و جبهه را تقویت کردند؛ این مردم رمضانی، صابر، با توکل و توسل امتحان خود را پس داده‌‌‌اند. مسئله، شرف و عزت این مملکت است.

مشاور رئیس قوه قضاییه ادامه داد: خواست مردم این است که در مذاکره با اروپایی‌‌‌ها راه قبلی را پیش نگیرند؛ اگر شد تضمین‌‌‌های محکم و عملی بگیرند نه حرفی؛ وگرنه زیر بار مذاکره‌‌‌ای که ننگ در آن است نروند.

دولت و مجلس برخلاف مسیر عزت قدمی برندارند

دشمن را به مجاری اقتصادی خود از نظر اطلاعاتی با دست خودمان وارد نکنیم

صدیقی با اشاره به لوایح پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف و کنوانسیون پالرمو گفت: نکته دیگری که بینش و بصیرت و مردمی بودن و عزت‌‌خواهی می‌خواهد، مساله لوایحی است که در مجلس مطرح شد. در آنجا هم توقع این است با دست خودشان در مساله پولشویی که باید آنها تروریست‌‌‌ها معرفی کنند، اقدامی نکنند. آنها مقاومت را تروریسم می‌دانند.

وی با بیان اینکه خودمان را با دست خودمان محدود نکنیم، اظهار داشت: دشمن را به مجاری اقتصادی خود از نظر اطلاعاتی با دست خودمان وارد نکنیم. اینها باید چقدر جاسوسی کنند. خودمان میدان ندهیم که اینها بیایند که ببینند پول ما کجاها گردش پیدا می‌کند. این جزو غفلت‌‌‌ها است. شما می‌خواهید بگویید شرایط بانکی ما سخت است؛ مگر برجام شرایط بانکی شما را درست کرد؟ اینها می‌گویند ولی عمل نمی‌کنند. عزت اسلام و حفظ کیان این نظام‌ واجب است. از دولت و مجلس توقف داریم و می‌خواهیم برخلاف مسیر عزت قدمی برندارند.

گول «اولاد کمتر، زندگی بهتر» را نخوردید

کسانی که اولاد بیشتر دارند، زندگی بهتری دارند

خطیب نمازجمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز ملی جمعیت تصریح کرد: گول بعضی حرف‌‌‌ها که می‌گوید «اولاد کمتر، زندگی بهتر» را نخوردید. تا جایی که ما دیدیم کسانی که اولاد بیشتر دارند، زندگی بهتری دارند. ما باید به خودمان ببالیم که پیامبر به ما مباهات می‌کند. با هشدارهای رهبری رشد جمعیت بهتر شده است. در سال ۵۸ امام گفت ایران ظرفیت تامین و تدبیر اداره ۱۵۰ تا ‌۲۰۰ میلیون جمعیت را دارد. 

صدیقی با بیان اینکه باید به نیروهای داخلی تکیه کرد، خاطرنشان کرد: تنها راه مصرف کالای داخلی است. باید کارآفرینان و تولیدکنندگان کیفیت کار را بالا ببرند. مسئله تامین چیزی است که کارآفرینان بتوانند مواد را به گونه‌‌‌ای که کیفیت کالا را تامین کند داشته باشند. دولت وظیفه سنگینی در جلوگیری از ورود کالای خارجی دارد. اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌‌‌‌رفت از این مشکلات است وگرنه، اگر مثل دوره قبل صبر کنیم ببینیم اروپایی‌ها چه می‌گویند و به داخل تکیه نکنیم و استعدادهای کشور را با صحنه نیاوریم، فردا دیر است.

 آیا وقت آن نشده انقلاب اداری در خور تسهیل امور مردم به وجود بیاوریم؟

وی با اشاره به وضعیت و آمارهای طلاق در کشور ابراز داشت: هم دولت، هم رسانه‌‌‌ها و هم دادگاه‌‌‌ها در مسئله طلاق خدا را در نظر بگیرند. این نه در شان ماست، نه در تراز این شهدا و نه نظامی که به اسم اسلام است. اینکه ازدواج‌‌‌ها با تاخیر ثبت شود و دور روز نگذشته، مسئله طلاق مطرح شود، نشان می‌دهد عهده‌‌‌داران فرهنگ کشور دقیق نیستند و رسانه‌‌‌ها نیز کارشان را درست انجام نمی‌دهند و دادگاه‌‌ها خودشان تشویق می‌کنند. این به آبرو و دیانت ما ضربه می‌زند و منجر به تضییع عمر جوانان ما می‌‌‌شود. مسئولان باید وظیفه خود را عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: یک مسئله بروکراسی است، کارآفرینان ضربه می‌خورند. بعد از چهار دهه که نظام تنه تنومندی پیدا کرده، آیا وقت آن نشده انقلاب اداری در خور تسهیل امور مردم به وجود بیاوریم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز