خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در جمع خبرنگاران:

اقتصاد ایران آن قدر قوی است که با توپ و تشرهای خالی اتفاقی برایش نیفتد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۱۷

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: اقتصاد ایران آن قدر قوی است که با این توپ و تشرهای خالی اتفاقی برایش نیفتد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد شریعتمداری در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای این که فرهنگ حمایت از کالای ملی در جامعه جا بیفتد تبلیغات کالاهای ایرانی در برنامه‌های پربیننده تلویزیونی حداکثر به صورت مجانی و حداقل با هزینه اندک باید انجام شود اگر به این موضوع توجه شود ما توفیقات خوبی به دست خواهیم آورد.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در خصوص پیشرفت‌های بخش صنایع کشور،‌ اظهار داشت: در اردیبهشت و فروردین ماه سال جاری توفیقات خوبی به دست آوردیم، در این دو ماه رشد صادرات غیرنفتی کشور را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: در اردبیشهت رشد ۲۸/۵ درصد صادرات غیرنفتی را شاهد بودیم و واردات ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد که این بارقه‌های امید را در دل تولیدکنندگان زنده می کند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیارد دلار تراز تجاری کشور در دو ماه اول امسال مثبت بوده و انشاالله با مدیریت واردات حجم قاچاق و حمایت بیشتری از کالا ایرانی شرایط بهتری فراهم کنیم. 

وی تشریح کرد: ۳۲ هزار میلیارد بودجه بخش صنعت  اختصاص داده شده  که  با پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی شرایط مطلوبی را فراهم می‌کنیم همچنین با استفاده از منابع هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که طبق قانون صد در صد اختصاص یافته است امیدواریم بتوانیم با ارزش دانستن کالای ایرانی به کالای خارجی تولیدکننده ما امیدوار شود.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تاکید کرد: کشور ما در حوزه طراحی و مهندسی دارای ظرفیت بالایی هستند ما در لبه دانش حرکت می‌کنیم که متاسفانه از طریق صدا و سیما این به مردم انتقال پیدا نمی‌کند،‌ از صدا و سیما خواهش می‌کنم که پیشرفت‌های صنعتی ما را در حوزه‌های تک طراحی و مهندسی سازه‌های پیشرفته به مردم  نشان دهند.

وی خاطر نشان کرد: همین که یک کشور بتواند در ظرف ۵ سال ظرفیت خودش را ۸۰ میلیون تن  در تولید فولاد و به سقف ۲۰۰ میلیون برساند و همزمان ۱۱۰  میلیون ظرفیت در حال اجرایی  با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد داشته باشد این یعنی اینکه در حوزه صنایع پایه زنده است. اگر یک کشور  ۲۰ هزار و ۷۶۰ تقاضای واحد صنعتی  داشته باشد این یعنی این که از رکود خارج شده است.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که باتوجه با خروج  آمریکا از برجام این احتمال وجود دارد اروپایی‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند، گفت: گاه درون‌زا به توانایی‌های داخلی از روز اولی که سیاست های اقتصاد  مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد. در جای جای تولید ما شکل گرفته است امروز در بخش قابل ملاحظه‌ای از تولید نیاز به بیرون نداریم و در بخشی که تبادلات با دنیا داریم شاید با نقصی رو به رو شویم اما اقتصاد ایران آن قدر قوی است که با این توپ و تشرهای خالی اتفاقی برایش نیفتد.

وی در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: فقط خودروسازان داخلی می‌توانند تا مرز تورم انتظاری قیمت خودروهای خود را افزایش دهند. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تورم را تا میزان ۹/۶ درصد اعلام کرده است  لذا هر افزایش قیمتی بیش از این خلاف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز