خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم:

برخلاف آنچه دروغگویان می‌گویند، در تمام فتاوا سعی می‌کنم کار مردم آسان شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۰۳

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی گفت: از مسائل مهمی که رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند، پرهیز از پیچیده و سخت نشان‌دادن احکام دین است. به ما می‌گویند دکتر گفته روزه نگیر و ما هم می‌گوییم اگر دکتر مورد اعتماد گفته، حتماً نباید بگیرید.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی شامگاه شنبه در برنامه چشمه معرفت با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه شریعت من آسان است؛ تصریح کرد: از مسائل مهمی که رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند، پرهیز از پیچیده و سخت نشان دادن احکام دین است. به ما می‌گویند دکتر گفته روزه نگیر و ما هم می‌گوییم اگر دکتر مورد اعتماد گفته، حتماً نباید بگیرید؛ همان خدایی که گفته روزه بگیرید، همان خدا می‌گوید در صورت بیماری و در هنگام مسافرت روزه نگیرید.

وی افزود: یک خانمی در استفتائات به ما نوشت چهل سال است من در ترتیب غسل، طرف چپ را بر راست مقدم می‌کنم؛ غالب فقها فتوا می‌دهند تقدم راست بر چپ واجب است و بنابراین نماز‌های این فرد باطل و روزه هایش خراب است؛ بنده دیدم اینجا وظیفه دارم مطالعه بیشتری کنم بلکه راه حل پیدا کنم و بر اساس مدارک شرعی معتبر به این نتیجه رسیدم که این ترتیب، مستحب است و واجب نیست و چهل سال کار این خانم را آسان کردم. بنده در تمام فتاوا برخلاف آنچه دروغگویان می‌گویند و ما هم هر روز نمی‌توانیم به دفتر بگوییم تکذیب کنند، سعی می‌کنم کار مردم آسان شود.

این مرجع تقلید افزود: در حج مشکل بزرگ رمی جمرات وجود داشت و عده‌ای زیر دست و پا تلف می‌شدند؛ فتوا این بود که باید ستون را هفت سنگ زد؛ ما دیدیم هرکسی شاید نتواند به ستون سنگ بزند و بر این اساس بعد از مطالعه و پیدا کردن مدارک، یک کتاب نیز منتشر کردیم که جمرات محل سنگ ریزه هاست نه ستون. در مسائل مختلف سعی ما بر این است که شریعت آسان نشان داده شود و حالا دیگران هرچه می‌خواهند بگویند و دروغ خیلی رواج دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما در روز قیامت باید در مقابل خدا مسئول باشیم نه مردم، افزو: اگر کارمان با خدا باشد، می‌گوییم اینجا را آسان گرفتیم و اگر اشتباهی هم کردیم ما را ببخشید؛ ما بر اساس مدارک احکام حرکت می‌کنیم و از خود، چیزی نمی‌گوییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز