خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم احیاء شب نوزدهم ماه رمضان در حرم امام خمینی(س)

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۱۸۲

مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام راحل، با حضور عموم مردم و اعضای بیت شریف امام برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام هاشمیان در مراسم احیای شب نوزدهم ماه ماه رمضان حرم مطهر امام خمینی(س) با اشاره به آیه ۱۸۶ سوره بقره گفت: روزه تمرین نفس است. خدای متعال می فرماید اگر روزه بگیرید در شما زمینه تقوا فراهم می شود.

این خطیب برجسته ادامه داد: ما حلال را بر خودمان حرام می کنیم تا قدرت نفسمان بالا برود و ورزیده شود و بتواند در مقابل حرام مقاومت کند.

وی اظهار داشت: رمضان ماهی است که انسان به خاطر خدا خواسته هایش را کنار می گذارد. رمضان ماه آشتی کنان با خدا است؛ البته همه عبادات آشتی کنان با خدا است. چون وقتی ما گناه می کنیم رابطه ما با خدا ضعیف می شود.

هاشمیان با بیان اینکه ما به خدا محتاجیم و او به ما مشتاق است، افزود: خدا پیامبران، پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و امامان را به خاطر این هزینه کرد که ما هدایت شویم.

وی با تاکید بر اینکه رمضان ماه پر فضیلتی است، تصریح کرد: خدا در این ماه قرآن را بر سینه محمد(ص) نازل کرد و در این ماه لیله القدر را قرار داده است. رمضان ماه هدایت ما است. از خدا تشکر کنید که ما را هدایت کرده است.

این خطیب مذهبی تاکید کرد: امروز بیت محترم امام با مدیریت و عقلانیت حاج سید حسن خمینی به ما آموختند چطور باید از رهبری حمایت کنیم و در کنار رهبری باشیم.

وی افزود: فرصت ما بسیار خاص است. امروز دنیا با تمام قدرت جلوی ما ایستاده است. یکی از عواملی که دشمن را کنار می گذارد وحدت کلمه و اتحاد است.

هاشمیان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم، گفت: امروز دنیا تشنه اسلام است و ایران به عنوان ام القراء می درخشد. امروز باید رفتار ما و مخصوصا مسئولان ما الگو و سرمشق باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز