خبرگزاری کار ایران

بیانیه بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی درباره خروج آمریکا از برجام

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۳۷۳

بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران درباره خروج آمریکا از برجام بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدون ( فصلت - ۳۰)

« به یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است! »

بار دیگر ملت رشید و مقاوم ایران اسلامی، نقض عهد و خیانت‌ آمریکای جهانخوار را مشاهده کردند و توصیه قرآن کریم مبنی بر عدم اعتماد به دشمن را با تمام وجود باور نمودند. بار دیگر همگان این فرمایش گهربار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را بخاطر آوردند که: " رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ و میش است". همچنین تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری «مدّ ظله العالی» با تکیه بر تعالیم و آموزه های قرآن کریم و تجربه ارزشمند مبارزه متمادی با استکبار جهانی مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن دشمنان قسم خورده ای نظیر دولت مستکبر آمریکا و اروپای مکّار، بر همگان روشن کرد که آنها به چیزی جز نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دست کشیدن از همه آرمان های آن رضایت نخواهند داد. همانطور که قران کریم در این باره می فرماید: « وَلَن تَرْضَی عَنکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ  قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَی و َلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَ هُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ  مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَ لَا نَصِیرٍ»  ( بقره- ۱۲۰ ). (ای پیامبر!) هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا (آنکه تسلیم خواسته آنان شوی و) از آئین آنان پیروی کنی. بگو: هدایت تنها هدایت الهی است، و اگر از هوا و هوسهای آنها پیروی کنی، بعد از آنکه علم (وحی الهی) نزد تو آمد، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خداوند برای تو نخواهد بود.

در پی اراده دولت مبنی بر مذاکره با آمریکا و سایر کشورهای گروه ۱+۵ ، رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که به نتیجه مذاکرات خوش‌ بین نبوده و صرفاً جهت اصرار دولت محترم و به منظور ایجاد تجربه ای دیگر مبنی بر بد عهدی آمریکا برای مردم شریف ایران با مذاکرات در خصوص برجام موافقت نمودند.

امروز بر همگان آشکار شده است دل بستن به بیگانگان و تعهدات توخالی آنان همانند دل بستن به کدخدای خیالی قطعاً برای ملت غیور و انقلابی ایران فایده ای نخواهد داشت. زیرا طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت از همان ابتدا هدف نهایی استکبار جهانی از مطرح نمودن پرونده هسته ای ایران، تنها بهانه ای برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران به منظور از بین بردن این نظام مقدس است.  

دستگاه دیپلماسی کشور اگر چه طی سالیان گذشته، تمام تلاش خود را برای عمل به تعهدات توافق شده برجام به کار بست اما در مواردی خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری در این توافق رعایت نگردید و در حالی که جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را بصورت کامل به اجرا گذاشت، و لیکن تضمین لازم از طرف مقابل دریافت نگردید و زمینه را برای خروج آمریکا از برجام فراهم نمود که این مهم می باید در نشست های مسئولین کشورمان با اروپایی ها سرلوحه مذاکرات با آنان قرار گیرد که آزموده را آزمودن خطاست.

امروز سیاست دشمن، اتخاذ رویکردی فرسایشی و تقسیم کار بین آمریکا و اروپا برای نیل به هدفی مشترک که همانا مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران است، می باشد تا مولفه های قدرت این  نظام مقدس را از بین ببرند. با خارج شدن آمریکا از برجام کشورهای اروپایی در تعامل با ایران و اتخاذ سیاست دفع الوقت، سعی می کنند جمهوری اسلامی را در برجام نگه داشته بدون آنکه در عمل ایران از منافع قابل توجهی برخوردار گردد.

اساتید بسیجی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ضمن اعلام بی اعتمادی به دولت آمریکا توجه مسئولین محترم در دولت، مجلس و قوه قضاییه را  به موارد زیر جلب نموده و از آنان درخواست می نمایند تا  دربرابر زیاده خواهی های امریکای مستکبر و دیگر کشورهای غربی با قدرت تمام ایستاده و اقدامات لازم را انجام دهند:

۱-در شرایط خطیر و حساس کنونی، که کشور درگیر چالش های گوناگون است ضرورت دارد همه مسئولین کشور با توجه به مصالح عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، منافع مردم شریف انقلابی را بر سایر ملاحظات ترجیح دهند. حفظ وحدت و همبستگی و نیز دوری از تصفیه حساب های جناحی و دو قطبی کردن جامعه در خصوص مسائل پیرامون برجام می تواند در این برهه حساس به انسجام و هم افزایی جامعه و مقابله با سیاست های تفرقه افکنانه دشمن کمک نماید.

۲- مسئولان محترم باید با صراحت و بدون هر گونه مصلحت اندیشی و توجیهات غیر منطقی با اروپایی ها اتمام حجت کنند تا ضمن مقابله با بد عهدی آمریکا، تضمین های عینی مبنی بر برخورداری کامل جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام را در مدت کوتاهی ارائه دهند.

۳- طولانی شدن روند مذاکرات با اروپا و فرسایشی شدن موضوع می تواند تبعات و مشکلات زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد. از جمله فرصت ایجاد شده برای پاسخ به بدعهدی آمریکا و همچنین پی گیری حقوق حقّه جمهوری اسلامی ایران از توافق برجام را می تواند خدشه دار نماید.

۴- به دولتهای اروپایی اجازه هیچگونه بسط مفاد برجام به موارد غیر هسته ای همچون فعالیتهای رهایی بخش منطقه ای و موشکی داده نشود. قطعاً دولتمردان ما باید توجه داشته باشند که رویکرد دراز مدت کشور های غربی، مهار ایران و از بین بردن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی درمنطقه حساس غرب آسیا است  و موضع گیری و صدای واحد  همه مسئولین در داخل کشور می تواند کشور های غربی را در نیل به این هدف شوم ناکام گذارد.

۵-  از دولت محترم خصوصاً وزارت امور خارجه انتظار می رود در خصوص شکایت از دولت آمریکا بخاطر خسارتهای وارده بر جمهوری اسلامی ایران در سالیان گذشته همچون عدم رعایت اجرای مفاد برجام که توسط قطعنامه سازمان ملل متحد تایید شده، اقدامات لازم را انجام داده، پیگیری حقوقی مناسب را در مجامع حقوقی بین المللی آغاز نمایند.

۶- از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز تقاضا می شود هر چه سریعتر تصمیمات لازم را برای مقابله با این نقض عهد آمریکا اتخاذ نموده و پیگیری جدی در چهارچوب قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام را معمول دارند.

۷- راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی و پیشرفت آن تکیه بر توان داخلی است. بر همه مسئولین واجب است تا ضمن مشارکت دادن همه مردم خصوصاً جوانان متخصص و با انگیزه در امور اقتصادی،  زمینه رهایی کشور را از اقتصاد نفتی، ربوی، رانتی و دولتی فراهم نمایند.

۸- ضرورت دارد در میان آحاد جامعه نسبت به اهداف دشمن روشنگری لازم صورت گرفته و مسئولین با درک بیش از پیش این موضوع مردم را محرم دانسته و مسائل و مشکلات را با مردم مقاوم و انقلابی در میان گذاشته و با مشورت با نخبگان در روند اتخاذ تصمیمات در مسائل مهم دستاوردی حداکثری داشته باشد.

رجای واثق داریم که کشتی انقلاب و نظام اسلامی از این امواج به ظاهر پُر تلاطم نیز با الطاف و نصرت الهی و قطعاً توکل به ذات حضرتش، توسل به آل الله و نیز با برکت و تقدس خون شهدا، هدایت ها و سکانداری رهبر عزیز و همراهی مردم مومن و فداکار، عبور خواهد کرد و با استقامت در مسیر روشن خود، توفیقات بیشتری به دست خواهد آورد و گام بلند دیگری برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت مولا امام مهدی (عج) ارواحنا لتراب مقدمه الفداء برخواهد داشت.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای                                                                                            سازمان انرژی اتمی ایران

خرداد ماه ۱۳۹۷»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز